הג'וב האיטלקי - ניצחון לעתודה

הנבחרת רשמה הערב את ניצחונה הראשון באליפות, 75:85 על נבחרת איטליה. רבע שני מצוין לנבחרת נתן לה יתרון 14, אותו היא שמטה במהלך הרבע הרביעי. קור רוח בדקות הסיום של שחקני הנבחרת הביאו את הניצחון. מחר הנבחרת תפגוש את אוקראינה, כשהיא עדיין יכולה לסיים את הבית במקום הראשון. (צילום: fiba europe)


| safsal

 

אחרי ההפסד לסרביה אמש, הנבחרת התאוששה הערב עם ניצחון על איטליה. הנבחרת אומנם נקלעה כמו אתמול לרגעים פחות טובים ושמטה יתרון של 15 במהלך הרבע השלישי, אבל ידעה הפעם להתעלות במאני טיים עם יכולת טובה של ים מדר, דני אבדיה ונועם אביבי. הנבחרת שיפרה את אחוזי השלשות שלה מאמש, אבל דווקא האחוזים ל-2 ירדו קצת. בעקבות ההפסד של סרביה מוקדם יותר הערב לאוקראינה, הבית נפתח מחדש וניצחון מחר של הנבחרת והיא תוכל לסיים את הבית אפילו במקום הראשון.

 

סיקור המשחק

חמישיות: איטליה עלתה בחמישייה עם גוגליאמו קארוסו, מיכאל אוואלינג, אלסנדרו פיולה, אלוויס סארטו וגבריאל סטפניני; ישראל התחילה עם יאיר קרביץ, ים מדר, דני אבדיה, תומר פורת ונועם אביבי.

ישראל פתחה רע מאוד את המשחק והפגינה רכות בשני צדי המגרש. איטליה לא חשבה פעמיים וניצלה זאת כדי לעלות ל- 7:2 מהיר. היתרון האיטלקי גדל עוד אחרי פסק הזמן, ישראל הגיבה מהר עם ריצת 0-6 שהשאירה אותה קרובה. למרות זאת ישראל לא הצליחה להיכנס למשחק, אבל אלבר וקרביץ בפעולות אישיות השאירו אותה בתמונה. דני אבדיה עם שלשה על הבאזר סגר רבע לא טוב של כדורסל עם 19:18 איטליה.

יותם חנוכי פתח את הרבע השני בטירוף. שלוש שלשות רצופות שלו יחד עם עוד נקודות השלימו ריצת 4-11 שהעלתה את הנבחרת ל- 22:29, קצת יותר משש דקות למחצית. איטליה מנגד לא נתנה למשחק לברוח וענתה מיד בריצת 6-0 משלה והיא חזק בעניינים. חנוכי פשוט להט. שלשה נוספת שלו, יחד עם נקודות של אבדיה ומדר, העלו את הנבחרת שלנו ליתרון שיא של שמונה נקודות, 32:40, 2:02 למחצית. המומנטום הישראלי נמשך גם לקראת סיום המחצית. שתי שלשות גדולות (אבדיה ומדר) העלו את הכחולים לבנים ל- 34:48 בהפסקה.

הנבחרת שלנו פתחה מצוין את המחצית השנייה ועלתה ליתרון 15, אבל כאן נעצרה. שלשה של סטפניני החזירה את ההפרש חזרה לחד ספרתי ונקודות של קארוזו הורידו את ההפרש לשבע בלבד וקבעו 45:52, 4:43 לסיום הרבע. אבדיה וחנוכי עם נקודות חשובות עוד נתנו לישראל מעט מרווח אבל האיטלקים ענו עם שתי שלשות נוספות שהורידו את ההפרש לנקודה בלבד. ים מדר הגיב על הבאזר עם נקודות שסגרו עוד רבע לא טוב לנבחרת שלנו עם 55:58.

למרות הנקודות של מדר, המומנטום היה כולו של איטליה. זה התחיל עם נקודות מהקו של סטפניני ונמשך עם שלשה גדולה שלו ולפתע אנחנו בארבע הפרש איטלקי אחרי הרבה זמן, 62:58, 8:41 לסיום. ישראל התעוררה בזמן. שלשה של אביבי יחד עם עוד אחת של מדר ואנחנו בשוויו 66:66, 6:31 לסיום. מדר עם עוד שלשה גדולה החזיר את היתרון לנבחרת, אבל הגנתית התקשנו לייצר עצירות. האיטלקים נשארו בעניינים הודות לנקודות מהקו, אבדיה בסל חשוב קבע 71:74 ישראל. אבדיה המשיך לקחת אחריות, הוא ואביבי דייקו מהקו והיתרון צמח לשמונה, 73:81, 1:48 לסיום. איטליה התקרבה עד למצב של שש הפרש וכדור, אבל לא יותר מזה. נקודות גדולות של מדר יחד עם נקודות של אלבר העלו את ישראל ל- 75:85 בסיום. מחר, תנסה הנבחרת לשפר עמדות, כשתתמודד מול אוקראינה הלוחמנית.

קלעו לישראל: ים מדר 20 (8 אס', 3/4 ל-3), דני אבדיה 17 (9 רב', 7 אס'), יותם חנוכי 16 (4/5 לשלוש), יאיר קרביץ 12 (3/4 לשלוש), נועם אביבי 7, עידן אלבר 6, עמית זיס 4, רז אדם 3. כן שותפו: תומר פורת, אופק מלכה.