נבחרת הנוער הביסה גם את איסלנד

נבחרת הנוער של ישראל המשיכה לנצח באליפות אירופה גם ביום המשחקים השלישי, כשפגשה את איסלנד. אחרי מחצית ראשונה פחות טובה הגיעה הבריחה ברבע השלישי ומשם הפער רק הלך וגדל. שחר לזר בלט.


| איתמר יצחקי

עדיין במאזן מושלם:

לאחר שני ניצחונות קלילים (מדי),  נבחרת הנוער של ישראל פגשה את נבחרת איסלנד, בשאיפה לשמור על מאזן מושלם מול היריבות שלה על העלייה – בוסניה וצ'כיה. אחרי מחצית ראשונה לא טובה בעולם החם (מדי) באוראדיאה, הגיעה הבריחה ברבע השלישי, בראשות שחר לזר ונועם דוברת. עד הסיום הפער רק הלך וגדל. מחר יהיו הנבחרות בחופש ממשחקים, כשאחריו תפגוש הנבחרת את שתי הנבחרות הטובות יותר בבית - צ'כיה ובוסניה.

סיקור המשחק:

חמישיות: איסלנד עלתה בחמישייה עם יוליוס אגוסטון, וגייאר פול אלכסנדרסון, סווין בירגיסון, דוי טור ג'ונסון ופרידריק ג'ונסון; נבחרת ישראל התחילה עם עמית אהרוני, דורי סהר, נועם דוברת, שחר לזר ויונתן אטיאס.

פתיחת המשחק הייתה צמודה ואחרי שתי דקות הראה לוח התוצאות שוויון 5:5. הנבחרת בראשון העלתה הקצב משני צדי המגרש. שלוש נקודות של דורי סהר העלו את הנבחרת שלנו ל- 12:7, 5:32 לסיום הרבע. איסלנד חזרה לעניינים והורידה את ההפרש לשתיים, יונתן לוי הגיב עם ארבע רצופות משלו שהעלו את הנבחרת שלנו ל- 18:12, 3:12 לסיום הרבע. דוברת ופלד העלו את ישראל ליתרון דו ספרתי, איסלנד ענתה בריצת 0:5, אבל דורי סהר חתם את הרבע עם נקודות מתחת לסל שקבעו 25:17 לנבחרת שלנו.

נבחרת ישראל הלכה ליונתן לוי בדקות הראשונות של הרבע השני והמהלך השתלם לה. איסלנד נשפה בעורפה של הנבחרת שלנו, אבל ארבע רצופות של לוי החזירו את ישראל ליתרון דו ספרתי וקבעו 34:24, 5:49 למחצית. ישראל עלתה ליתרון דו ספרתי, אבל לא באמת הצליחה לברוח. שלשה של ארנסון, יחד עם נקודות מהקו של הלגרימסון הורידו את ההפרש וקבעו 39:33 לנבחרת שלנו, 2:22 לסיום. ישראל העלתה קצב לקראת המחצית. חמש רצופות של דורי סהר השלימו ריצת 9:0 שהעלתה את הנבחרת שלנו ל- 48:33 בהפסקה.

הבריחה הישראלית בסוף המחצית הראשונה נמשכה גם בפתיחת הרבע השלישי. הכחולים-לבנים הידקו את ההגנה ויחד עם שבע נקודות של שחר לזר במתפרצת הנבחרת שלנו עלתה ל- 58:35, 7:52 לסיום הרבע. הריצה נמשכה. לזר המצוין הוסיף שלשה, יחד עם נקודות של אטיאס ואהרוני והנבחרת שלנו ב- 30 הפרש, 67:37, 5:08 לסיום הרבע. הדקה האחרונה של הרבע הייתה שייכת לאיתי גבע. חמש רצופות שלו יחד עם אסיסט למלמד העלו את הנבחרת שלנו ל- 79:41 בסוף הרבע השלישי.

גבע וגלעד לוי שיתפו פעולה מצוין בפתיחת הרבע הרביעי. שני כדורים של גבע לאלי-הופ של לוי העלו את הנבחרת שלנו ל- 84:44, קצת פחות משבע דקות לסיום. הפער המשיך לגדול. שלשה של יונתן לוי העלתה את הנבחרת שלנו ליתרון שיא ו- 2:36 לסיום הראה לוח התוצאות 93:48 כחול-לבן. עד הסיום הפער ירד במעט, אבל לא יותר מזה. בסיום, לאחר מחצית ראשונה לא קלה, ישראל מתפוצצת במחצית השנייה ומנצחת 97:53. אחרי יום החופש, זה כבר יהיה הרבה יותר קשה.

קלעו לנבחרת: שחר לזר 21, דורי סהר 14 (7 ריב'), יונתן לוי 13, נועם דוברת 11 (6 ריב', 7 אס'), עמית אהרוני 10, איתי גבע 7 (6 אס'), גלעד לוי 5, טל פלד, יהל מלמד, יונתן אטיאס ורזיאל חיון (10 ריב') 4 כ"א, נועם אקריש שיחק ולא קלע.