ניצחון של אופי לקדטים

נבחרת הקדטים כבר מצאה את עצמה בפיגור 17 ברבע השלישי, אבל עם רבע אחרון מצויין הצליחה לכפות הארכה. הדרמה נמשכה ללא פחות מ-3 הארכות, בסופן הקדטים רשמו ניצחון גדול 90:99 על מקדוניה הצפונית. משחק מפלצתי לשארפ שסיים עם 35 נקודות, 24 קלע אופק גול. (צילום: fiba europe)


| לילך וייס

 

כזה משחק לא ראינו הרבה זמן. נבחרת הקדטים רשמה את ניצחונה השני באליפות אירופה אחרי לא פחות מ-3 הארכות. ולא רק זה, היא גם הצליחה לחזור קודם לכן מפיגור של 17 הפרש עם רבע אחרון מצויין של 10-27. הנבחרת לא הציגה משחק גדול בהתקפה כשבין הרבעים השני והשלישי לא קלעה בכלל במשך כ-8 דקות, אבל למרות הכל הצליחה להתאושש ולחזור בגדול. הנבחרת רשמה ניצחון מרשים למרות ששוב השאירה כמות גדולה מדי של נקודות על הקו (12 כאלו), חלקן הגדול במאני טיים, וגם הייתה נחותה בהרבה מול מקדוניה בכדורים החוזרים - 25 ריבאונד בהתקפה היו ליריבה. אבל השורה התחתונה היא האופי והקאמבק, והשמירה על המאזן המושלם כרגע. מחר הנבחרת תשחק מול ספרד על המקום הראשון בבית.

 

סיקור המשחק

משחק נפתח בקצב מהיר כששתי הקבוצות רצות והולכות פנימה. מקדוניה ניצלה את יתרון הגובה שלה לכדורים החוזרים וייצרה הרבה נקודות בריבאונד התקפה בדרך ליתרון 7:4. שלשות של ניר טאוב ועמנואל שארפ העבירו את היתרון לצד הישראלי, וחיד עם חדירות יפות בצבע של אופק גול ושארפ (האחרון הוסיף גם נקודת בונוס מהקו) הנבחרת ברחה ל-11:17. למרות כמה דקות טובות של לחץ בהגנה מקדוניה הצליחה להוריד את ההפרש בעיקר הודות לשלישיית הענקים שלה בצבע (גובה ממוצע 2.02) ובסוף הרבע הראשון 18:21 לקדטים.

מקדוניה השוותה את התוצאה עם שלשה בפתיחת הרבע השני, נבו זומרפלד ובן ממן הגיעו מהר עם סלים בצבע ופתחו פער קל לישראל. שתי הנבחרות הלכו חזק פנימה והחליפו ביניהן סלים, וחדירה יפה של גול קבעה 29:31 ישראל באמצע הרבע. כאן הנבחרת נתקעה, ולא קלעה נקודה בודדת עד סוף המחצית. מקדוניה החלה לנצל את הריבאונדים שלה בהגנה להתקפות מתפרצות שפעם אחר פעם נגמרו בנקודות קלות והשלימה ריצת 7-0 בדרך ליתרון 36:31. המזל של ישראל שגם מקדוניה נתקעה ללא נקודות כמה דקות, וזאת הייתה התוצאה בירידה להפסקה.

הבצורת של הנבחרת נמשכה כמעט 2 וחצי דקות נוספות והמקדונים ברחו כבר ליתרון 40:31, עד ששארפ חדר פנימה אבל גם זה לא העיר את הקדטים יותר מדי בהתקפה. שלשה של גול ועוד 2 של שפר צימקו את הפער ל-42:38, אבל המקדונים ברחו שוב ועם שתי שלשות תוך דקה עלו ליתרון 52:40. ההפצצה מבחוץ לא נעצרה גם אחרי פסק זמן של בר דמיציאן וישראל כבר מצאה את עצמה בפיגור 17, 62:45 בסוף הרבע השלישי.

שלשות של ממן ויותם שמול תוך דקה מפתיחת הרבע האחרון החזירו את ישראל לעניינים. גם ההגנה נראתה יותר טוב ולמרות שמקדוניה המשיכה לקחת כדורים חוזרים בהתקפה היא לא קלעה מעל 4 דקות. ממן ושארפ השלימו ריצת 0-11 שהוריד את ההפרש ל-6 בלבד, 62:56. מקדוניה התעוררה עם שלשה, אבל המומנטום המשיך עם ישראל שעם 4 רצופות של שארפ הורידה ל-3 בלבד 5 דקות לסיום. דקות גדולות של ממן עם סל ועבירה ושלשה יחד עם סל ועבירה גם של גול קבעו שיוויון 70, 2 וחצי דקות לסיום. הנבחרת השאירה הרבה יותר מדי נקודות על הקו ברגעי ההכרעה, אבל גם מקדוניה לא הצליחה לקלוע יותר מדי. חטיפה של שארפ ואסיסט לגול הביאה אותנו לשיוויון 72 חצי דקה לסיום. מקדוניה לא הצליחה לקלוע בכדור האחרון והמשחק הלך להארכה.

תוספת הזמן הייתה צמודה מאוד כשאף נבחרת לא הצליחה לברוח ליתרון גדול יותר מ-2 נקודות. 2/2 מהקו של שארפ נתנו לנבחרת יתרון 78:77, דקה וחצי לסיום. לקדטים היו הזדמנויות טובות להגדיל את הפער אחרי חסימות גדולות של גול בהתקפה, אבל הם החטיאו ומקדוניה שוב חזרה להוביל. שארפ הפך שוב מהקו, ובמהלך הבא מקדוניה סחטה עבירה והלכה לקו והשוותה את התוצאה ל-80:80 עם 6 שניות על השעון, כדור אחרון של ישראל. הנבחרת איבדה את הכדור ובמזל לא נענשה על כך, הולכים להארכה שניה.

שארפ העלה את ישראל ליתרון בפתיחת ההארכה השניה, מקדוניה הגיבה בריצת 5-0 ועלתה ליתרון 85:82. גול חדר פנימה והפך חזרה, והנדנדה נמשכה כשאייזיק קבע שיוויון 88. לישראל שוב הייתה הזדמנות לנצח אבל השלשה האחרונה הלכה החוצה והולכים להארכה שלישית. אייזיק הוסיף שלשה וטאוב עם חטיפה נהדרת וסל נתן לישראל יתרון 88:93. מקדוניה לא מצאה את עצמה בהתקפה וגול הגדיל ל-89:95. גול נחת לא טוב על הרגל וירד לספסל, אבל זה לא עצר את המומנטום של הקדטים שעלו לפלוס 8 דקה לסיום. מקדוניה לא הצליחה לעשות יותר מדי בזמן שנותר, והנבחרת רשמה ניצחון קשה 90:99.

קלעו לישראל: עמנואל שארפ 35 (18/23 מהקו, 6 רב'), אופק גול 24 (10/16 מהשדה, 14 רב', 7 אס', 7 חט'), בן ממן 16 (7/10 מהשדה), אריאל אייזיק 8 (12 רב'), ניר טאוב 5 (7 רב', 4 חט'), נבו זומרפלד 4, יותם שמול 3, אילי עזרן וניר שפר 2 כ"א. כן שותפו: עידו מנצ'ל ואדם ישראלסתם.