עידכון קיץ - אליצור עירוני נתניה

מכרז או לא מכרז, נתניה הצטרפה הקיץ לפרוייקט של 'שחקן אמיתי', וכבר רואים את זה בשטח. פרט לצמד זרים, כל ההחתמות של נתניה הם שחקנים צעירים, מרביתם ינסו לעשות את קפיצת המדרגה מהליגה הארצית לליגה הלאומית. על הדרך רוב הסגל הישראלי התחלף, וגם בגזרת המאמן יש פנים חדשות. (צילום: גלעד חזון)


| אדי מינץ

 

הקבוצה מעיר היהלומים עברה קיץ לא פשוט. זה התחיל בסוג של מכרז שלא ברור למה היה בו צורך מלכתחילה ויש יאמרו שהוא בכלל היה פיקטיבי אחרי שנסגר חיש קל ע"י העיריה בטענה שגם הפעם לא היו קופצים (וכנראה שלא כך הדבר). בסופו של דבר נמסר ניהול הקבוצה ללא מכרז לחברה הפרטית "שחקן אמיתי" שמיהרה לצוות את מאמניה לעניין. ליאור ליובין מונה למנהל מקצועי (וזאת במקביל לעמדת המאמן הראשי בגלבוע מליגת העל ומנהל מקצועי ומאמן ראשי של "שחקן אמיתי" עצמה). ליובין בן 42 חוזר לגלבוע שהייתה תחנת האימון הראשונה שלו, כשבין היתר אימן גם בחולון, אשדוד והיה עוזר בנבחרת.

למאמן הקבוצה מונה עוד עובד של "שחקן אמיתי", רובן נייברגר, שחוזר לקדנציה נוספת בלאומית אחרי שאימן בעבר בלב השרון. לפני כן אימן שנים רבות בנוער לאומית, בתי ספר תיכוניים בליגת על, ליגת על נשים ועוזר בליגת על גברים. עונת 2019/20 הולכת להיות מאתגרת עבור נתניה כי התקציב צנוע ורוח הקבוצה תהיה כרוח הזכיינית - קידום ושיפור שחקנים ישראלים צעירים. וכולנו יודעים שקל זה לא הולך להיות.

החתום הראשון (בחוזה רב שנתי) הינו שחקן הבית, אלוף אירופה מכהן בעתודה, רז אדם. הקלעי הנהדר, אחד ממצטייני הנבחרת, משחק בעמדות 2-3, והולך כבר שנים רבות עם נתניה עוד כשהיה שחקן נוער. בן 20, 1.90 ס"מ, סיפק העונה ב-20.5 דקות משחק 9.5 נקודות עם 37.5% מרשים לשלוש ו-81% מהקו. גם בנבחרת וגם בקבוצה אדם עלה מהספסל כשחקן שישי שמשנה מומנטום, שומר קשוח ויודע לקחת אחריות בזריקות ולנצח משחקים. האם השנה ישתדרג לחמישייה? כנראה שכן.

בניגוד למה שקורה בדר"כ, ביסוס הסגל המקומי ואח"כ זרים, בנתניה הלכו הפוך וההחתמה השנייה הייתה דווקא של זר. קמרון ניילור מגיע אלינו מקפריסין כשקודם לכן עבר גם בליגות הראשונות של אוסטריה ורומניה. ניילור בוגר מכללת טקסס, בן 25, 2.01 ולמרות גובהו מסוגל לשחק בכל העמדות בין 1-4. קולע היטב משלוש, מוריד כדור לרצפה, מטביע, לוקח כדור לסל, בקיצור עושה הכל. בעונתו האחרונה העמיד 16 נק' ו 10 כ"ח, חתום לשנתיים (וגם זה נדיר במקומותינו). אליו הצטרף בהמשך ברייס וושינגטון, שמשחק בעמדות 4-5. בן 23, 2.03 ס"מ, קפטן מכללת לואיזיאנה בעברו. עונת הבוגרים הראשונה שלו הייתה בקנדה והשנייה (2018/19) באוסטרליה הרחוקה שם העמיד מספרים די מרשימים של 21.6 נק' ו 15 כ"ח. שחקן מאוד קשוח ופיסי, גם הוא, כמו ניילור, חתום לשנתיים.

לא מעט שחקנים צעירים הצטרפו הקיץ לנתניה מהליגה הארצית. הרכז איתי מושקוביץ (19) מגיע אחרי עונה טובה בעירוני ר"ג, כשהיה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה ונבחר לתגלית העונה בליגה הארצית דרום. עוד אחד שהיה בין מצטייני העונה בארצית דרום הוא ים סלמן (22, 1.96). סלמן נבחר לחמישיה השניה של הדרום אחרי עונה מוצלחת עם הפועל חבל איילות והגעה לפלייאוף העליון. הסנטר היה אחד משחקני הפנים המשמעותיים ביותר העונה בדרום וסיים לא מעט משחקים עם דאבל דאבל.

שניים נספים שקפצו כיתה הם עידו אלון (22, 1.82) שזכה בגביע האיגוד עם מכבי שוהם, וגל שטרנברג (20, 2.04) ששיחק אשתקד במכבי בת ים. אלון כבר שיחק בעבר בליגה הלאומית במדי מכבי הוד"ש בה גדל, והפעם חוזר הרבה יותר בשל וצפוי לקבל גם הרבה יותר קרדיט להראות מה הוא יודע.עוד הצטרפו לקבוצה לירן מרקדו (23, 1.96) שישב העונה על הספסל של מכבי חיפה, אייל ננקין (19, 2.02) שישחק בכרטיס כפול במקביל עם גלבוע גליל בליגת העל, תומר שניג (22) ששיחק העונה בקרית מוצקין ובן ספוקויני (18) בוגר מחלקת הנוער המקומית ממשיך לעונה נוספת.