רכבת זרים בלאומית

ימים עמוסים בהחתמות עוברים על הליגה הלאומית, עם לא מעט קבוצות שכבר מתקרבות לסגירת סגל. עפולה החזירה לארץ זר שכבר שיחק בליגת העל, יבנה ורמה"ש עם זרים שמגיעים אלינו מפינלנד. הפועל חיפה ונתניה החתימו את הזר השני שלהם. (צילום: fiba europe)


| יניב סהראי

 

נתחיל עם הקבוצה מהשרון, שהחתימה את הפורוורד-סנטר האמריקאי ברייס וושינגטון (23, 2.03). וושינגטון הוא בוגר מכללת לואיזיאנה, שם שימש גם כקפטן הקבוצה. בעונת הסניור שלו העמיד הפורוורד-סנטר ממוצעים של 10.5 נק' ו-10.7ריב'. נתניה תהיה קבוצתו הראשונה באירופה והשלישית מחוץ למכללות לאחר שאת העונה שעבר העביר בין הליגה הראשונה בקנדה לליגה השנייה באוסטרליה, כאשר באחרונה רשם ממוצעים מרשימים של 21.7 נק' (61.8% מ-2) ו-14.7 ריב' לערב.

קבוצה נוספת שסגרה את מצבת הזרים שלה היא הפועל חיפה שהודיעה על החתמתו של הפאוור פורוורד ראקים באקלס (29, 2.03). באקלס שפתח את קריירת המכללות במכללת לואיסוויל החליט לעבור בהמשך למכללת פלורידה, ונאלץ לשבת שנה בחוץ עקב חוקי המכללות הנוקשים. בעונתו האחרונה בפלורידה רשם באקלס ממוצעים של 13.7 נק' ו- 8.6 כ"ח. את הקריירה האירופאית שלו התחיל הפורוורד באוסטריה ובהמשך גם שיחק בליגה השנייה באיטליה, קדנציה קצרה בליגה הבכירה בגרמניה, ליגה ראשונה בפינלנד ובשנתיים האחרונות בליל מהליגה השנייה הצרפתית. בעונה האחרונה העמיד באקלס טור סטטיסטי של 10.7(37% מ-3) ו – 4.9 ריב'.

כמו אלונזו קולמן, גם הזר השני של עפולה הוא זר חדש-ישן. מדובר בלייסדריוס דאן (32, 1.93), שזכור לעכברי הכדורסל הישראלי בעיקר בזכות העונה הנהדרת שלו (12\11) בליגת העל בבני השרון. דאן הוא בוגר מכללת ביילור שם שיתף פעולה עם לא מעט שמות מוכרים כמו קווינסי אייסי, קרטיס ג'רלס וקווינסי מילר. התחנה הראשונה שלו מחוץ לארה"ב, הייתה, כאמור, בבני השרון מליגת העל אז העמיד ממוצעים מרשימים של 18.2 נק' ו-5.6 ריב'. בהמשך עבר השוטינג גארד גם בליגה הראשונה בפורטוגל בשתי קדנציות שונות, בליגה הראשונה בפולין, ושתי קדנציות שונות בליגה הטורקית השנייה שם גם שיחק בעונה האחרונה ורשם ממוצעים נהדרים של 25.5 (42% מ-3) 6.7 ריב' ו- 3.7 אס'.

גם אליצור יבנה התחדשה בזר חדש משלה כאשר הזר דניאל מולינגס (28, 1.88) הצטרף לקבוצה. הגארד הקנדי הוא בוגר מכללת ניו מקסיקו שם סיים את לימודיו בעונת 15/14 ורשם באותה העונה טור סטטיסטי של 12.4 נק' ו-4.9 ריב'. התחנה הראשונה שלו מחוץ למכללות הייתה במדי ביירות' מהליגה הבכירה בגרמניה. בשלוש העונות האחרונות (פספס עונה בשל פציעה) שיחק מולינגס במדי קטאיה מהליגה הפינית הראשונה, איתה השתתף גם בליגת האלופות וביורופקאפ של פיב"א. בעונותו האחרונה בקבוצה רשם מולינגס ממוצעים של 14.4 נק' ו-7.4 ריב' בליגה המקומית לצד 11.3 נק' , 6.6 כ"ח ו -3.6 אס' ביורופקאפ.

לאחר שהייתה קצת רדומה במשך רוב חודש יולי, רמה"ש מוצאת גם היא את הזר הראשון שלה לעונה - הפורוורד האמריקאי טיירל נלסון (24, 2.01). נלסון הוא בוגר מכללת גרדנר-ווב שם שיחק במשך 4 עונות, כאשר בעונת הסניור שלו העמיד 12.9 נק' (42.1% מחוץ לקשת) ו – 7 ריב'. התחנה הראשונה שלו מעבר לים הייתה ברוסטווי מהליגה הבכירה בגיאורגיה, אותה הוביל השחקן לחצי הגמר עם ממוצעים יפים של 17.8 נק' ו-9.2 ריב'. בעונה האחרונה שיחק הפורוורד בליגה הראשונה בפינלנד והמשיך להרשים כשהוא רושם 15.9 נק' (36% מ-3), 7.4 ריב' כשהוא מוביל שוב את קבוצתו לשלב חצי הגמר של הליגה המקומית.