ושוב איתכם

רק לפני 6 עונות שיחקה נתניה בליגת העל, משם היא וויתרה על מקומה בליגה הראשונה, התרסקה אחרי עונה גדולה בליגה השנייה, ואתמול היא חזרה אלינו, אחרי ניצחון בסדרת גמר הפלייאוף על רמת השרון. קצת מהתגובות והעונה שהייתה.

| safsal

הבטחנו לכם סיקור, ולמרות שממילא הוא כבר לא ישנה דבר, הבטחות צריכים לקיים.

א.ס. רמת השרון ואליצור נתניה נפגשו, כצפוי, למשחק השלישי והאחרון בסדרת הגמר. בארבעת המפגשים בין הקבוצות העונה - כל קבוצה הפסידה בביתה, ובדיעבד - זה מה שגם קרה הפעם. נתניה פתחה חזק ועלתה ליתרון 14:5 כבר אחרי 5 דקות וכבר את הרבע הראשון סיימה ביתרון דו-ספרתי - 22:11, שנשמר עד הירידה למחצית (44:30).

הקבוצה של עידן פלדה כבר עלתה ליתרון שיא של 17 נקודות במהלך הרבע השלישי, אבל דווקא כשנראה היה שהמשחק גמור, התעוררו השחקנים של גיא קנטור, כשאדיר הרוש ומוטי מוסקוביץ' במספר מהלכים גדולים הורידו ל- 8 בלבד, אבל שם זה נגמר. הניסיון של נתניה עשה את שלו, וניר כהן, עם שלושה כדורים חוזרים גדולים בהתקפה ב- 3 הזדמנויות שונות נתן את הפוש האחרון למשחק והבטיח לנתניה את הניצחון, ואת העלייה ללאומית.

לרמת השרון: מוטי מוסקוביץ' 16 (8 רב'), איתי קרביוב 15 (8 רב'), אדיר הרוש ולירז אריאלי 13 כ"א, בן שרוני 8, אסף סמואל 7, אופיר פרחי 3 (5 אס'), אורן מנסקי 2. כן שיחק אמרי אנגל.

לנתניה: לירן מורן 25, רז אדם 16, גל איתן ומתן נאור 13 כ"א, טום ולסנקו 8, אופק בוגדנובסקי וניר כהן 4 כ"א, אלירן גואטה (7 רב') ויועד בית-יוסף (8 אס') 2 כ"א.

רשות הדיבור לעידן פלדה, מאמן הקבוצה: "אליצור נתניה הוא מועדון שיקר לי ברמה האישית. אימנתי במחלקת הנוער שלו, הגעתי עם הבוגרים לחצי גמר הפלייאוף בליגה הלאומית. רובי בלינקו ומוטי מעיריית נתניה פנו אליי בקיץ וביקשו שאבוא לאמן את הקבוצה, היו לי 2 הצעות מקבוצות מרכז טבלה בליגה הלאומית וזה לא משך אותי, כך שהבחירה בירידה לליגה הארצית - גם אם בדיעבד אני לא יודע אם הייתי חוזר עליה שוב - הייתה מאוד מאתגרת ומעניינת. התמודדנו השנה עם קבוצות טובות וסגלים מרשימים למרות שהאינטנסיביות והליגה הזו היו יחסית זרים לרוב השחקנים שלנו.

שיחקנו השנה עם סגל ארוך, אבל מעבר להישג העלייה לקחנו את רז אדם, חריג גיל בקבוצת הנוער של המועודן, ודחפנו אותו קדימה. כבר מהמחזור השישי רז נכנס לחמישייה אצלנו, ובעיניי זה הישג לא פחות גדול מעליית ליגה: לתת לשחקן שגדל במועדון את הביטחון להוביל. כבר עשיתי את זה לפני כמה שנים בנתניה עם דניאל דנינו, ואני שמח שהייתה לי ההזדמנות לעשות את זה שוב. חשוב לתת לילדים האלה לשחק, רק ככה הם יכולים להתקדם ולהגיע לרמות הגבוהות".

על העונה האחרונה בקבוצה, הוסיף: "ההתנהלות של המועדון היא התנהלות של קבוצות צמרת בליגה השנייה. לא היה חסר לנו כלום השנה. תומר ומוטי מהעירייה תמכו ונתנו כל מה שביקשנו, קיבלנו ליווי צמוד מענבל הפיזוטרפיסטית, מירון גנקין מאמן הכושר הנפלא שלנו ששמר אותנו על הרגליים, ממתן הסטטיסטיקאי ומאייל איש המשק שדאג לנו פשוט להכל, גם לדברים לא טריוויאלים. הרבה בזכותם הגענו לאן שהגענו".

קפטן הקבוצה, אלירן גואטה: "הייתה מלחמה קשה השנה, עלינו בצורה הכי קשה שאפשר היה לחשוב עליה - קיבלנו את עכו החזקה בחצי הגמר ואת רמת השרון ללא יתרון הביתיות בגמר. בנו כאן קבוצה לעלייה, כבר מההתחלה אפשר היה לראות לאן זה הולך, ולמרות הליגה הקשה שהייתה השנה - הייתה לנו האמונה שנעשה את זה.

זה משמח להגיע למעמד כזה, לשיא כזה. גם בעונה שעברה, למרות ההפסד למוצקין, הופעה בגמר היא מסוג הדברים שנותנים לך המון אנרגיות. אני שמח גם בשביל המועדון והילדים הצעירים שיודעים שהם יכולים להתפתח ולהגיע לרמות הגבוהות, שמח שתהיה להם במה מכובדת לשחק כדורסל בעיר".

על התכניות לעונה הבאה, הוסיף: "ידעתי את החשיבות שלי לקבוצה והרגשתי מאוד חלק ממה שהיה פה העונה. אני מאוד תחרותי והגיל גורם לי רק להגביר את האינטנסיביות והאנרגיות שאני מוציא על המגרש. כל עוד זה תלוי בי - הייתי שמח להשאר עם הקבוצה גם בלאומית. אבל מה שחשוב יותר מהכל זה שהצלחנו להציל את רובי. באחד הראיונות השנה הוא אמר שאם לא נעלה ליגה הוא פורש מהבוגרים. אני שמח שהצלחנו".

לירן מורן, משחקניה הבולטים של הקבוצה העונה: "סך הכל אפשר להגיד שהמטרה שלנו הושגה. ידענו שלא יהיה קל אבל אני מבסוט שזה נגמר כמו שזה נגמר. אם לומר את האמת - היו לי בקיץ כמה הצעות מהליגה הלאומית, אבל כבר אחרי השיחה שקיימתי עם עידן הרעיון לבוא לנתניה ולהילחם על העלייה ללאומית נשמע לי מעניין ומאתגר, והלכתי איתו".

על משחק העלייה, הוסיף: "הגענו למשחק האחרון בסדרה מאוד ירודים אחרי ההפסד הביתי שלנו לרמת השרון. הגענו למשחק השנה בהרגשה שהכל בידיים שלנו ובפועל זה לא היה ככה וקיבלנו בראש, נראנו מאוד רע. בימים האחרונים עבדנו בעיקר על שינוי בגישה שלנו. עידן עשה את ההתאמות הנכונות, ולמשחק השלישי כבר עלינו בטירוף".

רז אדם, שחקן קבוצת הנוער של המועדון שהשתלט על המקום בחמישייה והיה אחד ממצטייני הקבוצה בגמר הפלייאוף: "אני מודה שכששמעתי בקיץ על השחקנים שמגיעים לקבוצה שאלתי את עצמי איפה באמת אצליח להיכנס ולתת דקות. מצד שני, ידעתי שההחלטה להשאר במועדון שגדלתי בו, ובמערכת שמכירה אותי, בעיקר רובי בלינקו, ידעתי שהעניינים יסתדרו גם אם יהיו קשיים. לאט לאט התחלתי להוכיח את עצמי במשחקים ועידן נתן לי קרדיט עצום גם במאני טיים וזה ממש לא מובן מאליו. אני שמח שזה נגמר איך שזה נגמר ואני מוכרח לומר שהשחקנים מסביבי תמיד פרגנו ותמיד נתנו לי את האפשרות ללמוד מהם ולשחק בביטחון על המגרש.

העונה הזו נתנה לי המון ביטחון להמשך הקריירה. לשחק בקבוצה כזאת שבמשך עונה שלמה מתמודדת עם מטרה מול העיניים ועם לחץ בכל משחק יכול בעיקר לחשל אותך. אתה לומד איך להתנהל ומה מביא הישגים בסופו של דבר. אני שמח גם שהצלחתי להיות חלק משמעותי מהקבוצה הזו, אבל יש עוד הרבה על מה ללמוד ולעבוד".

רובי בלינקו, המנהל המקצועי של האגודה, סיכם: "עברנו עונה מאוד מאוד מאתגרת. היה לנו ברור שהיא כנראה תתנקז לסדרת הגמר נגד רמת השרון, וכחלק מהניסיון להפיק לקחים מהשנה שעברה בנינו השנה סגל ארוך ופחות ייחסנו חשיבות למקום בו נסיים את העונה הסדירה. היה חשוב לנו להגיע טובים לפלייאוף, וזה עזר לנו בסופו של דבר לעבור גם את עכו וגם את רמת השרון. אני חייב להחמיא לרמת השורן. התחרתי בהרבה מועדונים במהלך הקריירה שלי, האנשים ברמת השרון הם כל כך טובים שלא נעים לך לנצח אותם".

בלינקו הוסיף בדבריו קריאה לראשי האיגוד: "אם כבר מדברים על 2 עולות ו- 2 יורדות מליגת העל ללאומית, אני חושב שגם בארצית יכולים לחשוב על שינוי ולעבור לתצורה של 3 עולות לפחות. בשנים האחרונות מועדונים רבים משקיעים סכומי כסף חסרי תקדים כדי להתקדם ולעלות הלאה, ומליגה של 24 קבוצות בהחלט אפשר להוציא יותר. תצורה של 2 עולות מכל מחוז היא משהו שכבר היה בעבר, ואפשר לחשוב עליו שוב".

"אני רוצה להודות לעיריית נתניה, לאגף הספורט ולעידן פלדה שעשה עבודה גדולה", סיכם בלינקו. "אני לא אדם שפשוט לעבוד איתו, אבל אני חושב שבסוף היינו צוות מנצח. וכמובן - זו הזדמנות טובה גם להודות לשחקנים שלנו, בחרנו שחקן-שחקן בפינצטה, בנינו קבוצה עמוקה יותר מהעונה שעברה, והכל הוכיח את עצמו ב- 5 משחקי הפלייאוף שעברנו. בעונה הבאה בלאומית נבנה קבוצה טובה ואטרקטיבית, בשנים האחרונות קידמנו שחקני בית של המועדון שזה לא פחות חשוב כמו עידן מהרט, מתן לבנטר והשנה רז אדם. אנחנו נשאף לשם, כמובן, גם בשנה הבאה".