גל דהן עוברת למכללות

הקלעית שכיכבה במדי רעננה בליגת הנערות תעבור לארה"ב ותשחק בעונה הקרובה במדי קרדינל סטריץ' וולבס שבמילווקי. דהן הוכרזה כהחתמה הראשונה של האוניברסיטה בקיץ הנוכחי,


| שי ברק

בשנים האחרונות חלה פריחה מחדש במעבר של שחקניות ישראליות לליגות המכללות האמריקאיות. במה שעבר מתחת לרדאר של תקשורת כדורסל הנשים בישראל, הודיעו לפני חודש באוניברסיטת קרדינל סטריץ' על צירופה של גל דהן.

גל דהן (22, 172) זכורה בוודאי לאוהדי הענף כגארדית שלקחה חלק בפריחה מחדש של מכבי רעננה, כשבשנת 2014 זכתה באליפות נערות ב', וקטעה עשור ללא התואר. לצידן של השחקניות הצעירות שיר תירוש, גלי קונטס וסהר דגן קלעה דהן במשחק הגמר, מול הפועל עמק יזרעאל, 10 נקודות , והיתה ממצטיינות המשחק. באותה העונה זכתה גם בגביע המדינה עם נערות א'  ולקחה חלק גם בנבחרת תיכון אוסטרובסקי.

בסוף גיל נערות עשתה דהן הפסקה לטובת שירות צבאי משמעותי כמדריכת כושר קרבי ובכדורסל חזרה למקום בו הקריירה שלה החלה, עמק חפר. הקלעית מבית יהושע , החלה לשחק כדורסל כבר בכיתה א' בחוף השרון ומשם המשיכה למועד הנחשב מאבן יהודה שבימיו הגדולים היה בין אגודות הכדורסל המובילות ובשנים האחרונות משמש בסיס לגדל שחקניות למועדונים הגדולים בארץ, מה שקרה גם עם דהן שאותרה ע"י המחלקה של מכבי רעננה.

בעונה החולפת, כשחזרה לשחק כדורסל, עשתה זאת בליגה הארצית בהפועל עמק חפר, היתה מהבולטות בקבוצה והתכוננה למעבר שכאמור יגיע בשנה הקרובה.

כאמור, דהן תעבור לשחק בליגת המכללות NAIA, הליגה הותיקה למכלללות ואוניברסיטאות קטנות שהוקמה כבר ב-1937, שנתיים לפני שהחלו טורנירי ה-NCAA. בשנת 1980 הוקמה גם הליגה לבנות. אונ' קרדינל סטריץ' ממילווקי משחקת בקונפרנס CCAC ובעונה החולפת סיימה במקום הראשון במאזן 17-3, ובטורניר הארצי עברה בסיבוב הראשון את מכללת סטרלינג (83:73) והפסידה בסיבוב השני לאונ' קונקורדיה (71:82).

 

(מתוך עמודי הפייסבוק והטוויטר של האוניברסיטה)