בדרך לקרואטיה עוצרות בסרביה/ טור

אחרי מחנה אימונים מוצלח בשנה שעברה, חזרה המחלקה הצעירה של מכבי רעננה לבלגרד שבסרביה לשבוע של גיבוש ומשחקי אימונים ברמה האירופאית הכי גבוהה. משם הן חזרו הישר לגמר התיכונים והזכיה שסידרה להן נסיעה נוספת, הפעם לטורניר ISF בקרואטיה . איילה רוט, שחקנית נערות א' ונבחרת ישראל מסכמת את החוויה בטור מיוחד.

| safsal

זו הכבר השנה השניה בה המחלקה הצעירה של מכבי רעננה יוצאת לשבוע אימונים מיוחד בבלגרד שבסרביה. בשבוע האחרון לשנת 2016, רגע לפני שהפלייאוף העליון ומשחקי חצי גמר הגביע יוצאים לדרך קבוצת נערות א' ו-ב' של האגודה חזרה לסרביה. בין משחקי אימון נגד קבוצות הטופ הסרבי הכוכב האדום ופרטיזן בלגרד יצאו לימי גיבוש וטיולים. מאז שחזרו הקבוצה ממשיכה להוביל במאזן מושלם את הבית העליון בנערות א' ובנערות ב' ואי אפשר לשכוח את הזכיה באליפות התיכונים. איילה רוט, רכזת הקבוצה, מסכמת את החוויה שמביאה איתה הצלחות, בבלוג על השבוע שהיה בסרביה:

25/12/16 - יום ראשון

בשעה 5:00 בלילה שבין שבת לראשון הגענו שתי הקבוצות- נערות א ונערות ב ביחד עם אורן לם וראובן רבינוביץ' לנתב''ג. שמחות, מתרגשות וקצת עייפות (בכל זאת 5 בבוקר..) ובעיקר מוכנות לשבוע עמוס בחוויות- חוויות על המגרש ומחוצה לו. נחתנו בשעה 11:00 בבלגרד הקפואה ומשם נסענו למלון בו שהינו. הגענו למלון, נחנו קצת מהלילה חסר השינה ואחרי המנוחה עלינו לאימון ראשון בסרביה. אחרי האימון אכלנו ארוחת ערב יחד, ערכנו שיחה קצרה, פגשנו את יוני דנישבסקי ואבי שושני שנחתו כמה שעות לפני ובדיוק הגיעו למלון והלכנו לישון מוקדם כדי לאגור כוחות לשבוע שעומד לבוא.

26/12/16 - יום שני

קמנו לבוקר ראשון בבלגרד, אכלנו ארוחת בוקר ועברנו תדריך טקטי לכבוד גמר התיכונים שנערך שבוע וקצת לאחר מכן. אחרי התדריך קיימנו אימון בוקר. אחרי האימון עלינו לחדרים להתארגן וירדנו שוב לארוחת צהריים. אחרי ארוחת הצהריים עלינו לנוח ולצבור כוחות למשחק. אחרי מנוחה של בערך שעתיים התארגנו למשחק הראשון שלנו (נערות א) וירדנו לעודד את נערות ב ששיחקו לפנינו. אחרי שנערות ב סיימו את המשחק הגיע תורנו לשחק מול פרטיזן בלגרד (גילאי 20-22). המשחק היה מאוד מאתגר, הרמה היא שונה מאוד ממה שיש כאן בארץ אבל אותנו זה לא הפחיד. אחרי שפתחנו את המשחק בצורה קצת הססנית, התעשתנו בהמשך ושיחקנו את הכדורסל שלנו כל הדרך עד לניצחון 77:65. אחרי המשחק, שמחות ומלאות גאווה אחת בשנייה הלכנו לאכול ארוחת ערב ולהדליק נר של חנוכה. אחרי שאכלנו הלכנו להתקלח וירדנו שוב לפעילות גיבוש של שתי הקבוצות יחד.

27/12/16 - יום שלישי

בבוקר היום השלישי, אחרי ארוחת הבוקר יצאנו שתי הקבוצות לסיור בעיר. טיילנו בפארק במרכז העיר בלגרד, ביקרנו במבצר 'קלמאגדון' הגדול, במועדון הכוכב האדום בלגרד, עצרנו בבית חב''ד להדלקת נר וסיימנו את הטיול בעיר כמובן בקניון. משם חזרנו למלון לארוחת צהריים והמשך פעילות. אחרי מנוחה חזרנו להתאמן ואחרי האימון אכלנו ארוחת ערב. אחרי ארוחת הערב שיר תירוש וגלי קונטס בשילוב עוד בנות ארגנו פעילות ערב מצחיקה ומהנה של שתי הקבוצות ללא מאמנים.

28/12/16 - יום רביעי

אחרי פעילות ערב מצחיקה ומגבשת בערב יום שלישי, קמנו בבוקר יום רביעי כמו חדשות ומוכנות ליום של משחק. אכלנו ארוחת בוקר וערכנו אימון. אחרי האימון אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לנוח ולצבור כוחות למשחק בהמשך היום. אחרי המנוחה הלכנו לעודד את הנערות ב. אחרי שהמשחק שלהן הסתיים, עלינו למשחק מול קוראץ'. המשכנו את המומנטום הטוב מהמשחק הקודם וניצחנו גם את המשחק הזה. סיימנו את המשחק, התארגנו, אכלנו ארוחת ערב וצפינו שתי הקבוצות יחד בסרט מסדרת 30 על 30 – survive .and advance

29/12/16 - יום חמישי

את בוקר יום חמישי פתחנו בחגיגות יום הולדת לשלי סירקיס- מה שפתח את היום העמוס בצורה מתוקה ושמחה. אחרי החגיגות וארוחת הבוקר ערכנו אימון ואחריו אכלנו והלכנו לנוח. אחרי המנוחה (כמו בימי המשחק הקודמים..) הלכנו לצפות ולעודד את הנערות ב. אחרי הנערות ב עלינו למשחק שלישי ואחרון שלנו בסרביה נגד אוניברסיטת בלגרד. פתיחה חזקה מצידנו הכתיבה את שאר הלך המשחק ובסיום 68:46 לנו. אחרי המשחק היה לנו בערך 15 דקות להתקלח ולהתארגן כי היינו צריכים לצאת מהר למשחק של הכוכב האדום. אחרי שצלחנו במשימה הכמעט בלתי אפשרית להתארגן בכל-כך קצת זמן יצאנו למשחק של הכוכב האדום נגד צסק''א מלאות בהתרגשות. נכנסנו לאולם ה'קומבנק' הענק בו היו לא פחות מ22,000 אוהדים באווירה מטורפת! אפילו שעמדנו על הרגליים כל המשחק הן לא כ"כ כאבו מרוב אדרנלין מהאווירה והמשחק (הן כן כאבו קצת אבל..). אחרי המשחק נסענו למסעדה בה אכלנו ארוחת ערב ואחריה חזרנו למלון להדליק נר חנוכה ולאכול עוגה לכבוד היומולדת של שלי.

30/12/16 - יום שישי

יום שישי היה יום רגוע... אחרי שקמנו ואכלנו, ערכנו אימון ואחריו אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לנוח. אחרי המנוחה, יצאנו שתי הקבוצות למרכז הקניות פאנצ'בו אשר בבעלות ישראלית של אביב ארלון. הסתובבנו במרכז ואחר כך הלכנו לאכול במסעדה יחד. אחרי שנהנינו מארוחת ערב מפנקת, חזרנו למלון והלכנו לישון.

31/12/16 - יום שבת

קמנו לבוקר כמעט אחרון בסרביה. אכלנו ארוחת בוקר וערכנו אימון אחרון בסרביה. אחרי האימון אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לנוח. אחרי המנוחה יצאנו כמובן שוב לקניון אך בגלל בלבול בשעות חזרנו די מהר למלון. כשהגענו למלון שיחקנו במשחקים שהבאנו מהארץ, ביקרנו במכולת ברחוב של המלון כדי לקנות קצת שוקולדים למשפחות וחזרנו לארוחת ערב. אחרי ארוחת הערב התחלנו לארגן את המזוודות והדברים לטיסה בבוקר למחרת. אחרי שארגנו את הדברים התכנסנו באחד החדרים וצפינו בזיקוקים לכבוד השנה האזרחית החדשה. צחקנו, דיברנו, נהנינו והלכנו לישון בלילה האחרון בהחלט בסרביה.

החזרה לישראל: סיכום

לסכם את השבוע שהיה רק בכמה מילים זה קצת קשה... החוויה העצומה שעברנו בסרביה תלווה אותי ואת שאר הבנות עוד הרבה זמן. התמודדנו עם אתגרים ברמה הגבוהה ביותר וצלחנו בהם יחד. תודה למאמנים שהוציאו את הטורניר הזה לפועל ונתנו לי ולשאר הבנות את הזכות להיות חלק מזה ותודה לכל הבנות שהפכו את זה למשהו בלתי נשכח!