היסטוריה: שומרון בלאומית!

הקבוצה מהשומרון שרק לפני שנתיים העפילה לליגה הארצית, רשמה היסטוריה כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לליגה הלאומית אחרי ניצחון 2-1 על הפועל כפר סבא בסדרת גמר הפלייאוף של הליגה הארצית. במשחק המכריע השרונים הצליחו לברוח ברבע האחרון ליתרון דו ספרתי עליו שמרו עד לחגיגות בסיום. (צילום: אלי אציון)

| safsal

באף אחד מתסריטי פתיחת העונה האופציה הזו לא עלתה. כולם דיברו על הסגל המגוון של כפר סבא, על הסגל העמוק של צפת, על סדרת הגמר הגדולה הצפויה בין השתיים. אבל כמו שכבר ראינו כבר יותר מפעם אחת - המציאות עלתה על כל דמיון. כפ״ס אמנם פגשה את צפת, והדיחה אותה בחצי גמר הפלייאוף ב- 2-0 זריז, אבל מול שומרון - ויתרון הביתיות שלה - היא כבר לא יכלה לעמוד. הקבוצה של דנג׳י עושה היסטוריה וחוגגת עליה לליגה הלאומית - בעונה שהחלה בלי ציפיות מוגזמות - והסתיימה בחגיגות הכי מתוקות שיש - לעייני הקהל הביתי הנהדר שלה.

רשות הדיבור לדן ג׳י, מאמן הקבוצה, שהוביל אותה מליגה א׳ לליגה הלאומית תוך שלוש עונות: ״התחלנו עם בסיס שחקנים שרץ שנתיים ושלוש אחורה״, הוא מספר. ״בכל שנה התחזקנו בעמדות בהן היה לנו חשוב להשתדרג, ועם הזמן - האולם בתפוח הפך למבצר. הצניעות ויחסי האנוש של המועדון יחד עם הניסיון והמקצועיות שהבאתי יצרו נוסחה ייחודית שרק הלכה וגברה״. על העונה שהייתה, הוסיף: ״צלחנו משברים לא פשוטים. חווינו שתי פציעות ברך של שחקנים, אבל ידענו לבצע התאמות יצירתיות. מצאנו שחקנים שהיו מתחת לרדאר ובתקציב צנוע עשינו את הבלתי יאומן וניצחנו במשחק השלישי בשלוש הסדרות כל הדרך לאליפות. ילדי השומרון הציפו אותנו כקהל תומך ואוהב. אפשר לעשות סדרה בנטפליקס על העונה הזו, אבל מה שחשוב - שומרון על המפה!״.

תומר בר-אבן, ממצטייני הקבוצה בסדרת הגמר: ״זה היה סיום מתוק לעונה מיוחדת כל כך. הקבוצה הזו היא חברה של לוחמים, אחד אחד. שום דבר לא הלך לנו קל מההתחלה. סבלנו מהרבה פציעות ומשברים לאורך העונה אבל תמיד נשארנו ביחד ודאגנו להרים אחד את השני, הצוות המקצועי המדהים שלנו - דנג'י ואורי זוהר תמיד מצאו את הדרך לחבר אותנו ולמצוא את הפתרונות כך שהשלם יעלה על סך חלקיו ובסופו של דבר כל משבר כזה חיזק אותנו יותר כקבוצה וגרם לנו להגיע לשיא בסיומה.

תודה ענקית להנהלה המדהימה והאנשים המדהימים שבשומרון שהפכו ממש למשפחה שנייה שלי מהרגע שהגעתי לשם ותמיד תמכו לאורך כל הדרך, הקרינו שקט וביטחון ובעיקר חיוביות ואמונה. הייתה סדרה קשה מאוד ומאתגרת נגד כפ"ס וכל הכבוד ל-2 המועדונים שהצליחו ככה למלא את האולמות ולארגן אווירת כדורסל מיוחדת לכל הנוכחים. יישר כוח ותודה גם לכם על כל הסיקורים והעניין שאתם מכניסים לליגה לאורך כל העונה״.

״עברנו עונה מטורפת״, הוסיף חן אחרק, שחקן הקבוצה, שנבחר לחמישיית העונה במשאלי מאמני הליגה של ספסל. ״כבר במשחקי האימון הרגשתי שהולכת להיות לנו עונה מיוחדת, ולמרות שעברנו לא מעט משברים - בין השאר עם פציעתם של דור טבריצי ורז אורבך - הצלחנו לסיים את העונה הסדירה במומנטום אדיר ובמקום הראשון בטבלה. הפלייאוף היה קשה ומפרך ולא היו לנו חיים קלים נגד אף קבוצה, אבל ידענו להראות אופי ונחישות, והכי חשוב - המשכנו לשחק יחד בידיעה שרק ככה ננצח ונשלים את המשימה. המשחק הקבוצתי שלנו הוא זה שהביא אותנו לעליית ליגה מוצדקת והיסטורית, בהובלתם של דנג׳י ואורי זוהר. אליצור שומרון על המפה!״

"כבר היום התחלנו לעבוד במלוא המרץ כדי להתכונן הכי טוב שאפשר לעונה הבאה בלאומית." סיכם יו"ר המועדון ומנהל מחלקת הספורט במועצה האיזורית שומרון, מאיר ברכיה. "יוסי דגן, יו"ר המועצה מסייע לנו בכל הנדרש, ובפרט בהתאמתו של האולם לתקני הליגה הלאומית. כבר עכשיו אנחנו נמצאים במו"מ מתקדם עם ספונסרים ייעודיים, בהם חברת התחבורה תנופה, ואין לי ספק שנעמיד תקציב ראוי לליגה השנייה".

אליצור מ.א. שומרון - הפועל כפ"ס 78:88

לעיני אולם מלא בצופים משני הצדדים נפגשו שומרון וכפ"ס ל-40 דקות בסופן אחת מהן תצא אלופה. המשחק נפתח עם כמה דקות של חילופי סלים ויתרון שזז לו, עד שכפ"ס עם כמה שלשות הייתה הראשונה לפתוח פער (20:12). שומרון הגיבה מהר ועם שלשות משלה צמצמה לנקודה בלבד, והרבע הראשון הסתיים ב-22:21 ירוק. רבע שני נפתח דומה - כפ"ס במיני מומנטום שוב פותחת פער של 6 הפרש, שומרון סוגרת מהר והמשחק ממשיך שקול. סל לפה, סל לשם, שומרון גם הצליחה בין לבין לעלות ליתרון נקודה, עד שבסיום הרבע כפ"ס רצה 7-0 בדרך ל-40:37 בירידה להפסקה.

כפ"ס קלעה את הסל הראשון של המחצית השניה, אבל מהר מאוד המומנטום עבר לשומרון שהגיבה עם ריצת 0-7 שהעלתה אותה לפלוס 4. הנדנה נמשכה כש-שוב האורחים במיני ריצה הופכים ועולים ליתרון 5 (53:48), אבל, תראו מופתעים, מייד לאחר מכן הגיעה ריצה נגדית של שומרון. שתי שלשות בלבן והקהל בטירוף, 54:61 שומרון סוף רבע שלישי. גם הרבע האחרון התחיל עם סלים של כפ"ס, אבל שוב שומרון הייתה זאת שהשתלטה על הקצב והצליחה לעלות לראשונה ליתרון דו ספרתי 58:69 אחרי עוד כמה שלשות מוצלחות. שומרון לא עצרה שם והפער כבר התקרב ל-20. כפ"ס בכוחות אחרונים הצליחה להוריד למינוס 8, אבל לא יותר מזה. גם עבירות בסיום בנסיון לעצור את השעון לא ממש עזרו לה, והמשחק נגמר ב-78:88 לשומרון שיצאה לחגוג עם הקהל המקומי שפרץ למגרש בהמוניו.