הגנה זה שם המשחק

להוציא את הרבע השני, רמת גן היתה גדולה הערב על אשדוד וניצחה בכל אחד מהרבעים בדרך לניצחון גדול (וניצחון שני רצוף). חמש שחקניות קלעו בספרות כפולות והובילו את השחקניות של רועי לזר למאזן חיובי. אשדוד מנגד, לא הצליחה לעצור אף אחת משחקניות החמישייה היריבה והן כבר עם הפסד ליגה שלישי.


| אייל לוסטיג

בתמונה: אלכס הארדן, המצטיינת במשחק עם 18 נק' ו-8 אס' (צילום: חגי מיכאלי, מנהלת הליגה)

 

מכבי עירוני רמת גן 78 - מכבי בנות אשדוד 68 (במחצית 39 : 41)

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הערב, לאחר ניצחונות במחזור הקודם. רמת גן לאחר שניצחה בחוץ לראשונה העונה את מכבי רעננה ואשדוד שהנחילה הפסד ראשון להפועל פ"ת.

דניאל אדאמס, שעלתה לפרקט למרות שלא הייתה כשירה ב 100% קלעה שתי שלשות מהירות בתחילת המשחק שהעלו את אשדוד ליתרון 2-6. מנגד רמת גן הסתמכה בתחילת המשחק על קליעות מחצי מרחק עד לשלשה הראשונה של נטישה היידמן כ-5 דקות לסיום הרבע.

שתי הקבוצות הציגו משחק הגנה לא משובח מה שהתבטא בעיקר בחדירות קלות של השחקניות בכחול אל הסל ובקליעות מוצלחות של רמת גן מחצי מרחק, מה שהתבטא, בנוסף, בכך שרק לאחר שבע דקות נשרקה העבירה הראשונה במשחק לחובתה של קאדיג'ה קייב. מקבץ שלשות של רמת גן הוביל את גלעד כץ לקחת טיים אאוט ראשון בפיגור 19-26 פחות מ-2 דקות לסיום הרבע, אך למרות זאת הרבע הסתיים ביתרון 19-30 לרמת גן.

היוצרות התהפכו לחלוטין ברבע השני, קייב ששלטה מתחת לסלים וקלעה 16 נקודות בעשרים הדקות הראשונות החלה יחד עם קבוצתה לצמצם את ההפרש, מה שהוביל את רועי לזר לקחת טיים אאוט לאחר כמעט 2 דקות וחצי מתחילתו. אשדוד המשיכה לחתוך ביתרונה של רמת גן, אך נקודות ראשונות של עידן שלוש עצרו מעט את הסחף והעלו את רמת גן ליתרון חמש נקודות, 30-35  כ-3 דקות לסיום המחצית הראשונה.

מנקודה זו אלכסיס פיטרסון נכנסה למשחק. הרכזת שלא קלעה נקודה עד לאותו שלב סיימה את המחצית עם 6 נקודות ובתוספת שלשות של מאי דיין ונועה זליבנסקי גרמו למהפך בתוצאה שהתבטא בכך שאשדוד סיימה את המחצית הראשונה ביתרון 39-41 לאחר שקלעה 22 נקודות ברבע השני מול 9 בלבד של רמת גן.

טל לב קלעה בתחילת המחצית השנייה את השלשה הראשונה שלה במשחק והחזירה את היתרון לרמת גן. זליבנסקי נאלצה לרדת לספסל לאחר שביצעה עבירה שלישית והיתרון של רמת גן החל לגדול, עד גלעד כץ נאלץ לקחת טיים אאוט פחות משתי דקות מתחילת המחצית השנייה.

הרבע השלישי התאפיין במשחק מפוזר של שתי הקבוצות שנתקעו דקות ארוכות ללא נקודות, עד שנטישה היידמן עצרה את הבצורת עבור רמת גן עם סל מחצי מרחק. ירדן דנן שחזרה לשחק לאחר דקות ארוכות הורידה את הפיגור של אשדוד לנקודה בלבד, 49-48, עם שלשה אופיינית. סל של עדן רוטברג חתם את הרבע השלישי ביתרון 52-53 לרמת גן.

חסימה שנייה של היידמן בתחילת עשר הדקות האחרונות גרמה לפיטרסון לאבד את שלוותה, מה שהוביל לעבירה טכנית כנגדה. לב בשלשה נוספת העלתה את הלבנות-כחולות ל-52-57, דקה מפתיחת הרבע האחרון. שלשה נוספת של רוטברג הוציאה את כץ משלוותו והעלתה את יתרון הביתיות 54-62. אדאמס בשלשה נוספת חתכה מעט בהפרש, אך הארדן והיידמן העלו את רמת גן להוביל בהפרש דו ספרתי, 60-71 , פיטרסון עוד הקטינה את התוצאה יחד עם עבירה בלתי ספורטיבית להיידמן, אך עבירה בהתקפה של אדאמס מיד לאחר מכן וסל של קיילה הילסמן סגר את הסיפור בתוצאה 68-78 לרמת גן, שכל שחקניות החמישייה שלה קלעו בספרות כפולות, מנגד קייב, אדאמס ופיטרסון קלעו בספרות כפולות לאשדוד.

 

קלעו למכבי עירוני רמת גן:
אלכס הארדן 18 נקודות, 8 אס' ו-7 ריב', נטישה היידמן 17, קיילה הילסמן 14, עדן רוטברג 13, טל לב 12, עידן שלוש 4. כן שיחקו: תמר ברגל ומדיסון שיי.

קלעו למכבי בנות אשדוד:
קאדיג'ה קייב 25, דניאל אדאמס 15 ו-13 ריב', אלכסיס פיטרסון 14, מאי דיין 8, נועה זליבנסקי  וירדן דנן 3 כ"א. כן שיחקו:  ליה פרביס ואנט סנואו.

שפטו: רותם קוזה, אלי מרון ועידו מערבי, אולם זיסמן

 


קיילה הילסמן, מעל הגבוהות של אשדוד (צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

מחר - שאר משחקי המחזור

מכבי חיפה - אליצור רמלה (18:00)
בנות הרצליה - מכבי רעננה (19:00)
אליצור חולון - א.ס רמת השרון (19:00)
הפועל "בני" פתח תקווה - הפועל ראשון לציון (19:00)