נערות א': גלבוע מתקרבת לפלייאוף

גלבוע מעיינות ניצחה בבית את מי שאמורה להיות היריבה הישירה שלה בקרב על המקום ברבע הגמר, עירוני נתניה. במשחק נוסף בבית העליון הצפוני עמק יזרעאל התאוששה מהתקופה הקשה וההפסדים לחיפה, חזרה מפיגור 16 לניצחון על רעננה. בדרום, ראשל"צ שוב לא התקשתה להביס את רמה"ש שנעצרה אחרי 3 נצחונות רצופים.


| safsal

 

3 משחקים נערכו אמש בבית העליון בליגת העל לנערות, ומשחק השלמה נוסף נערך ביום שישי. יחסית לשבועות האחרונים - זו כמות לא רעה. התוצאה המשמעותית של המחזור היא כאמור הניצחון של גלבוע מעיינות על נתניה. השתיים מיועדות להיות אלו שילחמו על המקום החמישי והכרטיס לפלייאוף העליון (האקדמיה שתסיים בוודאות ברביעייה לא יכולה להמשיך למשחקי הגמר-סל על האליפות), והניצחון של גלבוע בעצם השוווה את המאזן הפנימי בין השתיים אחרי שנתניה ניצחה בסיבוב הראשון. השתיים יפגשו שוב במחזור שינעל את שלב הבתים, ושם כנראה תהיה לנו ההכרעה הסופית, מי מהן "תזכה" לפגוש את הפועל ראשל"צ. 

זה אגב היה ההפסד השני של נתניה בשבוע האחרון. ביום שישי השרוניות אירחו את מכבי חיפה למשחק השלמה, אחרי שלא שיחקו 5 שבועות (!) בעקבות הקורונה. חיפה שנמצאת בכושר נהדר ורצף נצחונות לא התקשתה וניצחה בהפרש גבוה. מי שעוד ניצחה בהפרש גבוה, כרגיל, היא הפועל ראשל"צ כשהפעם המפסידה התורנית היא רמה"ש שפתחה פשוט נהדר את הבית העליון ורשמה בו בנתיים 3 נצחונות, וכנראה תשים את ההפסד הזה בצד כי ראשל"צ פשוט נמצאת בליגה משל עצמה. משחק פחות חד צדדי והרבה יותר מעניין היה בגבת שם רעננה שמטה יתרון 16 על עמק יזרעאל, ופספסה הזדמנות להשיג ניצחון חוץ מרשים, כך שגם רעננה עוד לא "ניצלה", היא אמנם במאזן עדיף על השתיים, אך ההפסד שלה לעמק כשהניצחון כבר היה בידיה עלול לסבך אותה במאבקים על המקום הרביעי (או חמישי בספירה).

משחקי השלמה השבוע: אקדמית וינגייט - הפועל גלבוע מעיינות (3.2, 18:30). בדרום יתקיים משחק חשוב על מאבקי הירידה בין אס"א ירושלים ובני יהודה ת"א (2.2)

 

טבלת הבית הצפוני:

1. מכבי חיפה 2-10
2. הפועל עמק יזרעאל 2-10
3. מכבי רעננה 5-7 
4. הפועל גלבוע מעיינות 6-6 
5. אקדמית וינגייט 1-8 (9 מש')
6. אליצור עירוני נתניה 6-5 (11 מש')

טבלת הבית הדרומי:

1. הפועל ראשל"צ 0-12
2. א.ס. רמה"ש 4-9
3. אליצור חולון 4-8
4. מכבי הוד"ש לילך 4-7
5. הפועל כפ"ס 5-7
6. הפועל לב ירושלים 6-4

 

הפועל גלבוע מעיינות – אליצור עירוני נתניה 43:60

כדורסל גדול לא היה במשחק הזה, בעיקר ברבע הראשון שהסתיים ביתרון 9:13 לגלבוע. שתי הקבוצות קלעו באחוזים חלשים, ונתניה הוסיפה גם הרבה איבודים מיותרים. במהלך הרבע השני גלבוע ניצלה חטיפות לנקודות ויחד עם שלשות של שחר טקשורי ברחה ליתרון דו ספרתי. בתחילת הרבע השלישי נתניה עשתה קצת קולות של חזרה למשחק והורידה ל-8, אבל גלבוע שוב ברחה עם כמה שלשות מוצלחות (עמית סרויה ומורג'אן סעדה) וכבר הגיעה ליתרון סביב ה-20 הפרש ונראה היה שהמשחק הזה גמור.

נתניה במאמץ אחרון באמצע הרבע הרביעי עם יכולת נהדרת של מיקה קניץ (שהוקפצה מנערות ב' בגלל הסגל החסר) הצליחה להוריד למינוס 11 בלבד כ-3 וחצי דקות לסיום. אבל לאחר פסק זמן של יואב הלר קיבלנו דקות מצויינות של סעדה שחטפה, מסרה וקלעה בעצמה וההוציאה לנתניה את הרוח מהמפרשים. גלבוע ברחה שוב וסגרה את הסיפור.

הגלבוע ינסו להמשיך את המומנטום ביום חמישי במשחק השלמה נגד אקדמית וינגייט שמגיעה למשחק מצמרת הליגה ועם הפסד אחד בלבד אך אחרי תקופה דיי ארוכה ללא משחקים

קלעו להפועל גלבוע מעיינות: מורג'אן סעדה 18, נגה הרן 13, נטע חן 7, שחר טשקורי ועמית סרויה 6 כ"א, ליהיא שחם 3, יעל פרחי, סתו לוי ושירה כהן 2 כ"א, נגה מנטל 1.
קלעו לאליצור עירוני נתניה: מיקה קניץ וליאל ליבוביץ 11 כ"א, מעיין זיידל ותמר כהן 6 כ"א, שלי פרידמן 4, ירוס קסה 3, נעמה בר זיו 2.

 

הפועל עמק יזרעאל – מכבי רעננה 58:65

אחרי שני הפסדים מאכזבים למכבי חיפה במסגרת הליגה והגביע, עמק יזרעאל חזרה הביתה לגבת ואירחה את רעננה. עמק יזרעאל בהפסד הליגה לחיפה מתחילה להרגיש שהמקום הראשון כבר לא בטוח, אך כדי להימנע ככל הניתן ממפגש עם הפועל ראשל"צ לפני שלב הגמר על הקבוצות לשאוף לסיים במקום הראשון במחוז הצפוני ולכן מבחינתה של העמק, אין עוד הפסדים ש"מותר" לספוג. במכבי רעננה מנגד מבינות שהסיכוי לעבור את חיפה והעמק הוא קלוש, אך המועדון המפואר שעוד לא ויתר על הצלחת, גם כשמדורג רביעי במחוז, הגיעו להילחם והיו לא רחוקות מלהפתיע עם יתרון 16 נקודות הפרש ברבע השלישי.

האורחת מהשרון הציגה מחצית ראשונה נהדרת עם לא פחות מ-7 שלשות (3 של ליאל אריאל, 2 כ"א של אלה שוסטר ונגה סלה) ופתחה פער דו ספרתי (בירידה להפסקה 38:30) כשהעמק לא מצליחה להתמודד מולה הגנתית. בתחילת הרבע השלישי צמד שלשות נוספות של שוסטר ואריאל הגדילו ליתרון שיא של 16 הפרש, אבל כאן רעננה נתקעה. העמק חיזקה את ההגנה, ואט-אט צמצמה את ההפרש ל-6 בלבד בסוף הרבע השלישי. ברבע האחרון נעמה הלוי לקחה את המשחק עליה, ויחד עם לחץ על כל המגרש ויכולת טובה גם של אורי אהרוני (8 נקודות ברבע האחרון כולל סל מריבאונד התקפה) יזרעאל נטלה את ההובלה ומכאן כבר היה ברור שהיא לא תשמוט אותה עד לסיום.

קלעו ל הפועל עמק יזרעאל: נעמה הלוי 40 (5 שלשות), אורי אהרוני 13, יעלי אורן 4, ליאן אשל ויולי טל 3 כ"א, אלה דוידסון 2.
קלעו למכבי רעננה: אלה שוסטר 19, ליאל אריאל 14 (4 שלשות), מיכאלה יעקובוביץ 9, נגה סלה וגילי גולוד 6 כ"א, ליאל כהן ואסתי פרבר 2.

 

אליצור עירוני נתניה – מכבי חיפה 73:47 (השלמה מחזור 2)

מכבי חיפה נכנסת לתקופה לא פשוטה, אך למזלה המשחקים עם היריבות הישירות לצמרת מאחוריה בשלב הזה (עד הסיבוב הבא). המשחקים הדחויים בנערות ובליגת העל יוצרים 3 ו-4 משחקים בשבוע לתמר זינגר ודניאלה גיל. בחיפה מכוונות לאליפות, אחרת לא ברור מדוע תמר זינגר שחקנית חמישייה בליגת העל היתה צריכה להיות על המגרש במשחק שהסתיים בניצחון קרוב ל-30 הפרש, אך סביר להניח שבשבועות הבאים תזכה למנוחה לקראת שלבי ההכרעה. כך או אחרת חיפה היתה גדולה על היריבה מנתניה שגם לה עומס משחקים עם השלמות בנערות ובליגה הלאומית.

קלעו לעירוני נתניה: ליאל ליבוביץ 9, שלי פרידמן 8, ולריה דובינסקי 7, תמר כהן 6, מעיין זיידל ונעמה בר זיו 5, סטפני אוקסנקרוג 3, נעמה נעלי וירוס קסה 2 כ"א.
קלעו למכבי חיפה: נעה ליפשיץ 22, תמר זינגר 20, דניאלה גיל 14, יובל טאו 5, ליהיא שמר 4, מיקה דנה, ניקול סיניצקי, רוני ברק ויערה ליכטנטריט 2 כ"א.

 

הפועל ראשל"צ - א.ס. רמה"ש 37:85

בשבוע שעבר ראינו את ראשל"צ מנצחת "רק" 21 את הפועל כפ"ס, שהצליחה לתת לה קצת פייט. השבוע ראשל"צ חזרה לעשות מה שהיא עושה בשנתיים האחרונות, וזה לדרוס כל מה שעומד בדרכה, והשבוע זה בא על חשבונה של רמה"ש. השרוניות הגיעו למשחק הזה כשהן ברצף נהדר של 3 נצחונות, אבל ראשל"צ נמצאת בליגה משלה והמשחק הזה פחות או יותר היה גמור מהרבע הראשון.

נגה אטינגר, הילה קארש ורומי אלבז להטו והכריעו את המשחק בשלב מוקדם. המקומיות פתחו את המשחק עם 5 שלשות כבר ברבע הראשון ולצידן של המקומיות, יכולת קליעה טובה של דוריאן דהן סוייץ שהצטרפה לקבוצה לאחרונה הובילו את המארחת ליתרון 6:24 כבר אחרי 10 דקות של כדורסל. ברבע השני רמה"ש אומנם נראתה טוב בהתקפה עם נקודות בצבע של אלה נר ואריאל סולומון והצליחה למנוע מראשל"צ להגדיל עוד יותר את הפער, אבל במחצית השניה המארחת שוב השתלטה על המשחק שהפך מהר לגארבג' טיים עד לסיום.

קלעו להפועל ראשל"צ: נגה אטינגר ודוריאן דהן סוייץ 20 כ"א, הילה קארש 14, רומי אלבז 12 (4 שלשות), שי לבני 9, רומי עובד 8, תהל קוור 2.

קלעו לא.ס. רמה"ש: אלה נר 12, אריאל סלומון 9, עופרי נוה ויערה ים 4 כ"א, נועה בן דוד 3, עופרי מנור ורותם ורסנו 2 כ"א, נעמי כהן מינץ 1.