טור הפריפרה נוסע באר יעקובה

כשהקורונה כבר לא תירוץ וגם דברים אחרים לא, אדי מינץ חזר לסוע ברחבי הארץ למקומות נידחים בעקבות הצאצא וקריירת הכדורסל הלא מרשימה בעליל שלו. הפעם הוא הגיע עד באר יעקב לקרב המקומות הרביעיים (מינוס פלוס) של ליגה א' מחוז כלשהו במרכז.


| אדי מינץ

 

איזה כיף ש-טור הפריפריה חזר! עוד אחד מנפגעי הקורונה מנער אבק ותודה לשרת התחבורה שאחרי כמעט 3 שנים החזירה את תנועת הרכבות בין חיפה לת"א אפילו בשעות שצריך להדליק בהן אורות. קיצר היום ניגע באחד ממרתפי הכדורסל הישראלי, מחוז המרכז של ליגה א', במפגש הלא מסקרן בעליל בין הרביעית מלמעלה, מכבי באר יעקב ובין הרביעית מלמטה מכבי בית דגן.

לפני שנצלול לעיקר, קצת רקע. באר יעקב צמוד לנס ציונה, הוא אחד הישובים הוותיקים במדינה ונוסד כבר ב-1907 ואפילו הוכרז כעיר לפני שנה וחצי ע"י שרת הפנים הקודמת שקד ובו קצת יותר מ-30 אלף תושבים. לקבוצה עבר בליגה הלאומית ולפני כ-12 שנה שחקן הקבוצה איתי לוי נפטר במגרש זה במהלך אימון מדום לב. בית דגן הינה מועצה מקומית צפונית לראשון לציון והיא אפילו מוזכרת בתנ"ך, הישוב המודרני נוסד עם קום המדינה והוא מונה כ-8 אלף תושבים. בכל מה שנוגע לכדורסל אחד מתושביו המפורסמים הינו שחקן היורוליג של הכוכב האדום בלגרד וכוכב נבחרת ישראל-ים מדר. חכו חכו, יש קשר למשחק.

קיצר לראשונה מ-2021 זכיתי לנסוע למשחק ליגה א'. הגעתי לתחנת חוף הכרמל (חיפאי אנוכי) הרבה לפני הזמן (כזה אני, תמיד מקדים) ובעודי מחכה לרכבת שתיקח אותי לגוש דן קיבלתי טלפון, מדברים מדברים ואני כמובן בחוסר ריכוז עולה על הרכבת הלא נכונה שנעצרת די מהר כבר בעתלית... וואי וואי וואי איזה ברוך... עובר רציף ומחכה 25 דקות לרכבת הבאה רק בכדי לגלות שהרכבת המקורית שהייתי צריך לעלות עליה מגיעה גם היא לתחנת עתלית ומורידה את כל הנוסעים כי היא התקלקלה... נו טוב, בסוף הגעתי ואפילו זמן. המגרש בבאר יעקב שופץ לפני כמה שנים, החימום עובד, אין תלונות.

המקומיים פתחו בצהוב עם אורפז אזולאי, טל אזולאי (יש קשר משפחתי?), מור אפלבוים, דור כהן ואלון דמבינסקי. האורחים מבית דגן עלו בכחול עם אילן זבולון, חוף מדר (הנה הקשר המשפחתי שחיפשתם...), אוהד דהן, שגב גזית וגיל דרוקר. תחילת ראשון וצמד אזולאי בצהוב פותח עם 0:4 כשאורפז גם מציין ריצת 1:8. איפה הכחולים? הגיעו. שתי שלשות של האורחים מריצות 8-0 ומהפך. המשחק נכנס לנדנדה, אמצע רבע 14:12 לבית דגן. סל לפה, סל לשם, סוף ראשון 18:20 למארחים במשחק קצבי.

את הרבע השני הצהובים פתחו בריצת 2-7, פסק זמן כחול שחזרו עם אזורית וסל. בר לב בצהוב השיב בשלשה ושני סלים והשלים 8 אישיות רצופות. אמצע שני, פער שיא של 23:35 למארחים. עוד פסק זמן לאורחים שהראו שגם הם יודעים לקלוע שלשות. המשחק התאזן ובית דגן הלכו לעבוד מהקו אבל בהצלחה חלקית. רגע לפני המחצית בית דגן מצאו את הנוסחה ועם סל מחצי מרחק של זבולון ושלשה במעבר של ברק זיגדון צמצמו ל-33:38. שלשה כחולה ויורדים לנוח עם 33:41 למארחים. תחילת שלישי, מספרי 8 (אזולאי ומדר) מחליפים סלים, אמצע שלישי 37:47. עכשיו התור של מספרי 5 (אזולאי וזבולון) להחליף סלים. דמבינסקי בצהוב עם 4/4 מהקו מגדיל קצת את ההפרש, סוף שלישי 43:55.

תחילת רביעי, דימיטרי שומכר (שלשה) ודרוקר בכחול (בסל בניגוד לחוקי הפיסיקה) מצמצמים לחד ספרתי ואחרי בצורת של 2-3 דקות דמבינסקי בצהוב, לבד מול כל הגנת בית דגן, קולע. שומכר מראה שגם עם גב לסל הוא יודע לייצר נקודות, 50:57 בלבד לבית דגן שמריצים את המאמן המקומי ל-3 חילופים. אבל זה לא עוזר כי דרוקר בכחול שוב עושה סל בלתי אפשרי, 52:57. מכאן מתחיל המופע של טל אזולאי שבשתי שלשות רצופות מכפיל את הפער, אמצע רביעי 54:63. 2 דקות עברו ואין לנו סלים. עוד סל של אזולאי בכחול שמשלים 8 רצופות והדו ספרתי שוב פה. גמור? לא ממש. שלשות של זבולון ושומכר בכחול וזה רק 60:65, 50 שניות לסיום, פסק זמן באר יעקב. בית דגן חוזרת עם לחץ על כל המגרש ובאר יעקב מאבדת אבל האורחת ממשיכה לא להבריק מהקו וטל אזולאי בכ"ח וסל סוגר את המשחק. בסיום 61:68 מעניין למדי לבאר יעקב. שפטו מצוין הוותיק רפאל סניור והצעיר ליאם בונפלד.

קלעים באר יעקב: 19 נק' למצטיין המשחק טל אזולאי שיכול היה לחסוך מאיתנו את המרפק המכוער ללא כדור וללא סיבה לשחקן בית דגן. 13 נק' לדור כהן, 10 נק' לאלון דמבינסקי, 7 נק' לאורפז אזולאי, 6 נק' לטמיר טבו, 5 נק' לאיתי בר לב, 4 נק' למור אפלבוים, 3 נק' לאורן שלפשטיין ו 1 נק' לדימיטרי גיבקו.

קלעים בית דגן: 22 נק' לאילון זבולון במשחק מצוין, 11 נק' לגיל דרוקר, 10 נק' לדימיטרי שומכר, 6 נק' לברק זיגדון, 5 נק' חולקים חוף מדר ושגב גזית ו 2 נק' לאוהד דהן. בשבוע הבא נעדכן מקרב התחתית הלוהט בין בית דגן ללוד, יש למה לצפות.