נערות ב': יתרון 7 לראשל"צ

ראשל"צ ניצחה בבית 63:70 את רמה"ש במשחק הראשון בגמר הפלייאוף, ותגיע לגומלין עם יתרון קל. ראשל"צ הייתה בפיגור לאורך רוב המשחק כולל בדו ספרתי, אבל חזרה לעניינים במחצית השניה ובעיקר ברבע האחרון בו הצליחה לשמור על יתרון קל בדרך לניצחון. משחק האליפות - ב-17/5.


| safsal

 

סדרת גמר הפלייאוף בנערות ב' יצאה אמש לדרך כשהפועל ראשל"צ אירחה לעיני אולם כמעט מלא את האלופה מהשנתיים האחרונות, א.ס. רמה"ש. אחרי ששני המפגשים האחרונים בין הקבוצות במסגרת הבית העליון הדרומי של הליגה הסתיימו בנצחונות דו ספרתיים לזכות רמה"ש, ואיך שהמשחק התפתח במחצית הראשונה, היה נראה שאנחנו בדרך לניצחון נוסף כזה. אבל ראשל"צ התעוררה במחצית השניה, ובעיקר ברבע האחרון בו רשמה ריצת 1-14, ריצה שהובילה אותה בסופו של דבר אל הניצחון ואל יתרון די משמעותי לקראת משחק הגומלין. המשחק השני בו אחת מהשתיים תניף צלחת ייערך ביום שישי הבא (17.5) בקרית יערים.

 

סיקור המשחק:

המשחק התחיל קצבי עם חילופי סלים בין הצדדים, כשהאורחת באדום הייתה קצת יותר יעילה ובהובלת מאיה אלמליח עלתה ליתרון 10:5 אחרי 3 וחצי דקות. ראשל"צ ירדה לפסק זמן שלאחריו הידקה את ההגנה והצליחה לייצר כמה עצירות, ועם סלים בצבע של עדי דרמר ורותם שטיקלרו הפכה את התוצאה ל-12:13. אחרי כמה דקות של חילופי סלים ונדנדה בהובלה, המארחת שוב נתקעה קצת בהתקפה עם החטאות כשהיא גם משאירה נקודות על הקו. רמה"ש בצד השני הייתה חדה יותר ועם סלים של תמר כרמי ואלה חדד שהוסיפה גם שלשה ברחה ל-27:21 בסוף הרבע הראשון.

כרמי קלעה גם היא מחוץ לקשת בפתיחת הרבע השני, אבל לאחר מכן הקצב ירד בין היתר בגלל הגנות יותר מחויבות משני הצדדים. סל לפה וסל לשם, אמצע הרבע 33:24 אורח. רוני מוניץ הכניסה אסיסט יפה לדניאל בלאי שצמצמה, כרמי ומיקה שרף הגדילו חזרה, והרבע המשיך עם חילופי סלים שוב בקצב טוב. רמה"ש ניצלה קצת חוזר ריכוז הגנתי של המארחת כדי לחדור בקלות לטבעת, ראשל"צ עבדה קצת יותר קשה בהתקפה אבל שמרה על אחוזי קליעה טובים, והפער נשמר לו סביב ה-9-10 הפרש. במחצית 43:32 לרמה"ש.

ראשל"צ פתחה חזק את המחצית השניה כשמיקה ינאי עם 10 נקודות אישיות צמצמה ל-46:44 בלבד. רמה"ש הגבירה את הלחץ בהגנה והצליחה לעצור את הקאמבק, כשבצד השני אלה קשת עם שני סלים בצבע הגדילה שוב. המשך הרבע לא היה התקפי במיוחד והקבוצות החליפו קצת סלים כשהאורחת שומרת על יתרון קל. אסיסט על חצי מגרש של קשת לאלמליח סגר את הרבע השלישי ב-56:52 לרמה"ש. 

הרבע האחרון המשיך באותה מגמה, כששתי הקבוצות בעיקר מחטיאות. ראשל"צ עם נקודות מהעונשין הצליחה להביא את המשחק לשוויון, ובהמשך נטע וולפוביץ גם השלימה את המהפך - 57:58. רמה"ש המשיכה לא למצוא את הסל ועל הדרך גם איבדה כמה כדורים (וראינו חסימה מרשימה מאוד של עדי דרמר), וינאי עם עוד 4 רצופות הגדילה את היתרון המקומי. המומנטום לגמרי המשיך עם המארחת כשוולפוביץ חטפה כדור וסיימה אותו עם נקודות בצד השני ואחר כך גם לקחה ריבאונד התקפה ומסרה אסיסט לדרמר שהגדילה ל-66:57. אלמליח מאסיסט יפה של הדר קטעה את הבצורת האורחת. בדקות שנותרו קיבלנו קצת חילופי סלים שהשאירו את ראשל"צ ביתרון קל, ובסיום 63:70.

קלעו לראשל"צ: מיקה ינאי 21, רותם שטיקלרו 19, עדי דרמר 14, רוני מוניץ ונטע וולפוביץ 6 כ"א, יובל סטרינקובסקי ודניאל בלאי 2 כ"א.

קלעו לרמה"ש: מאיה אלמליח 20, תמר כרמי 17, אלה קשת 14, אלה חדד ועדי גוטשטדט 5 כ"א, מיקה שרף 2.