נוער: עמק חפר ביתרון

השרונים גברו בתום משחק שקול מאוד על גלבוע מעיינות 68:72 ועלו ל-1-0 בסדרת חצי הגמר. הרבע האחרון היה שקול במיוחד, ובסופו של דבר יכולת הגנתית טובה של המארחת היא שהובילה אותה לניצחון.


| safsal

 

עם יציעים כמעט מלאים ברופין נפתחה הערב סדרת חצי גמר הפלייאוף לנוער בין עמק חפר לגלבוע מעיינות, שתי קבוצות שכבר מנוסות במעמדים האלו. וכיאה למעמד, קיבלנו משחק ברמה גבוה, אגרסיבי וקשוח עם יכולות אישיות טובות משני הצדדים ועם סיום דרמטי מאוד. המארחת הובילה לאורך רוב המשחק ולפרקים גם התקרב ליתרון דו ספרתי, אבל גלבוע כל פעם ידעה לחזור לעניינים וברבע האחרון גם הצליחה לעלות ליתרון, עד שכמה חטיפות של חפר שתורגמו לנקודות הפכו שוב והובילו לניצחון מקומי בסיום.

 

סיקור המשחק:

אחרי קצת החטאות בפתיחת המשחק שתי הקבוצות איפסו את היד והרבע המשיך בקצב גבוה עם חילופי סלים. מירון כץ באדום תרם סל ועבירה ואסיסט למקסים פילוננקו, האחרון הוסיף אחר כך גם סל מריבאונד התקפה והעלה את גלבוע ל-11:5. פילוננקו הוסיף גם דאנק שכמעט שבר את הטבעת באולם, אבל בדקות האלו המומנטום עבר לחפר. בזמן שהאורחים רשמו כמה החטאות, שלשות של איטם כהן, אורי יאיר ורני בלגה הפכו ל-13:17 מקומי. כץ בעוד דקה טובה עם סל ואסיסט החזיר את המשחק לשוויון, לפני ש-שלשת באזר של ליבי לביא קבעה 17:22 אחרי 10 דקות.

המארחת לא מצאה את הסל בדקות הראשונות של הרבע השני וגלבוע כבר הוריד למינוס נקודה בלבד, עד שהגיעה אריאל סלע וקטע את הבצורת. כהן הוסיף גם שלשה ואסיסט לבלגה שהגדיל שוב ל-21:29. פילוננקו צמצם זמנית, אבל המומנטום המשיך עם עמק חפר שצלפה מבחוץ ועלתה לראשונה ליתרון דו ספרתי - 25:35. פסק זמן של גלבוע עזר לה לעצור את הבריחה של השרונים והיא גם הצליחה לצמצם למינוס 2 בלבד. סל לפה, סל לשם ושלשת באזר של יוגב פרטי ויורדים להפסקה ב-35:39 לעמק חפר.

חפר עלתה טוב לרבע השלישי ובהובלת כהן שצלף שלשה והוסיף אסיסט לבלגה הגדיל ל-37:46. גלבוע שפתחה את המחצית השניה עם כמה החטאות איפסה אט אט את היד, ואחרי שפילוננקו דאג כמעט לשבור את הטבעת גם בצד השני של המגרש, הוא הוסיף עוד סל והפער הצטמצם. גלבוע המשיכה את הרבע עם לחץ מאסיבי מאוד בהגנה שהקשה על המארחת לייצר, רק שגם היא בעצמה בעצמה לא בדיוק קלעה ופספסה כמה הזדמנויות לצמצם עוד את הפער. לקראת סוף הרבע הגיעה שלשה של שמרי ברזני ולאחר מכן סל יפה של מלול שהביאו את המשחק לשוויון 52, אך גם ברבע הזה המילה האחרונה הייתה של המארחים. בלגה חטף ורץ כל הדרך לסל בצד השני, 52:54 לחפר אחרי 3 רבעים.

ברבע האחרון הקבוצות הלכו ראש בראש. אריאל סלע רשם כמה סלים יפים בצבע, גלבוע גם היא קלעה בצבע ושלשה של מתן שטרייט העלתה את האורחת ליתרון 62:60. כהן בשלשה הפך, ונדנדת הסלים נמשכה כשבשני הצדדים חופרים חזק בצבע כדי לייצר נקודות. לקראת הסיום כהן ב-2 חטיפות שהסתיימו בנקודות הוביל את חפר ליתרון 64:69. שלשת מאני טיים של אביב קוקוטק צמצמה, אבל נסיונות השלשה הבאים של גלבוע לא נכנסו ועמק חפר עם נקודות מהקו הגדילה ל-68:72 ושמרה על התוצאה עד שהזמן נגמר. 

קלעו לעמק חפר: רני בלגה 22 (14 רב', 3 חט', 7/11 מהשדה), אריאל סלע 19 (8 רב', 4 אס'), איטם כהן 13 (3 חט'), יונתן קלר 9 (6 רב', 4/7 ל-2), אורי יאיר, ליבי לביא ועידו ברנשטיין 3 כ"א. 

קלעו לגלבוע מעיינות: מקסים פילוננקו 23 (15 רב', 10/14 ל-2), אביב קוקוטק 12 (5 אס'), מתן שטרייט 10, מירון כץ 9 (4/6 ל-2, 12 אס', 3 חט'), יוגב פרטי 7, שמרי ברזני 3, יונתן מלול ואור גלבגיסר 2 כ"א. 

רני בלגה. הצטיין בשורות עמק חפר