ארצית: אליפות או משחק שלישי?

האם תרחישי חצי הגמר ישובו על עצמם בגמר? בדרום: יבנה, שכבר ניצחה העונה באשדוד, רוצה לסיים עניין ולקחת אליפות בדרך חזרה לליגה השנייה. בצפון: כפ"ס, שלא הייתה רחוקה מאיבוד יתרון הביתיות במשחק הראשון - יודעת שהמשחק במגדל העמק לא יהיה פיקניק. מי תניף? מי תיגרר למשחק שלישי? ואיך יראה טורניר "ההזדמנות האחרונה"? (צילום: הפועל כפ"ס)


| אלירן כהן

 

נתחיל מהסוף, כלומר - מהטריוויה. פעם אחת בלבד בהיסטוריה של הליגה שתי סדרות גמר הפלייאוף הסתיימו בסוויפ באותה העונה. זה קרה אשתקד, כשכפר קאסם ללא יתרון הביתיות גברה על יבנה, בזמן שצפת עם יתרון הביתיות ניצחה את גלבוע ברוש. האם זה מה שנראה גם הפעם? 

אם לשפוט על פי המשחקים הראשונים בסדרה - קשה להגיד שכן. בדרום מצד אחד יבנה לא התקשתה לרגע במשחק ביום ראשון האחרון, עלתה ליתרון דו ספרתי עוד במהלך הרבע הראשון ולא הביטה לאחור. ועם זאת, אשדוד - בביתה שלה - לא תעשה ליריבה מהצד השני חיים קלים, ובטח שלא תאפשר לה לחגוג עליית ליגה בקלות. אבל היא עדיין צריכה לעשות את מה שלא הצליחה לעשות העונה - להוכיח שהיא ראויה לאליפות, ולנצח את אליצור יבנה.

בצפון, מאידך, העניינים הרבה יותר צמודים. מגדל העמק כבר ניצחה את כפר סבא בביתה בעונה הסדירה, נתנה לה פייט בשני המשחקים האחרים שנערכו בשרון, והוכיחה שהיא ראויה לקחת את התואר לא פחות מיריבתה. במשחק ביום ראשון היא הובילה למשך דקות ארוכות ולא הייתה רחוקה מלגנוב את יתרון הביתיות. קל זה לא יהיה לאף אחת גם הערב. את הערב יפתח לנו המשחק הדרומי ב-19:00 במקיף ח' באשדוד, הצפוני ב-19:30 בחט"ב יערת העמק במגדל העמק. 

נזכיר כי למפסידות בסדרות הגמר עדיין יהיה צ'אנס להעפיל לליגה הלאומית. שתי הפיינליסטיות ייפגשו ביניהן לסדרה של הטוב מ- 3 משחקים כאשר המנצחת תזכה בכרטיס - נוסף וחד פעמי - לליגה הלאומית.