ארצית: הערב יהיו לנו אלופות

המשחק השלישי בסדרות גמר הפלייאוף יתקיים הערב בשני המחוזות, ו-2 קבוצות יזכו לחגוג כבר הערב את החזרה \ העפלה לליגה הלאומית. בדרום: יבנה תארח את אשדוד באולם ע"ש רלף קליין (19:00), בצפון: מגדל יזרעאל תגיע לתיכון היובל למפגש האחרון העונה עם כפ"ס (19:00). מי יניפו צלחת? מי יתמודדו בסדרת "ההזדמנות האחרונה"?


| אלירן כהן

 

בואו נגיד שלמרות שאת המתח אפשר לחתוך בסכין, זוהי הפעם היחידה בה המשחק השלישי בסדרת גמר הפלייאוף בליגה הארצית יביא איתו - עם כל המתח ודרמה - גם מתינות. הסיבה: שתי המפסידות בשני המחוזות יפגשו ביניהן לסדרת משחקים נוספת, ויוכלו לזכות בכרטיס שלישי לליגה הלאומית. לא כיף חיים אבל לא סוף העולם, ואחרי הבאסה מההפסד שתי הקבוצות הנ"ל יצטרכו לאסוף את עצמן מהר ולהתכונן למשחקים הנוספים.

שני המשחקים בשידור ישיר באתר האיגוד.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?

בדרום: יבנה הציגה יכולת נהדרת במשחק הראשון הודות ליכולת נהדרת של עוז חולי וגרנט גרינברג ועלתה ל- 1-0, אשדוד במשחק שני פנטסטי אצלה בבית השוותה חזרה ל-1-1, כשחן אחרק ועומר אל-על קולעים למעלה ממחצית מהנקודות של הקבוצה. בצפון: כפר סבא ניצחה בשיניים במשחק הראשון עם ערב נהדר של דן בן-נון, מגדל שלטה בקצב במשחק השני ובהובלת אנטון שוטבין ועזמי אבו-אחמד השוותה חזרה את הסדרה.

אז מה אומרת ההיסטוריה על משחק שלישי? הפעם האחרונה בה סדרת הגמר הוכרעה במשחק שלישי הייתה בעונת 21/22, כששומרון שמרה על הביתיות וגברה על כפר סבא. הפעם האחרונה בה קבוצה איבדה את יתרון הביתיות בסדרת הגמר הייתה בעונת 18/19 כשרמת השרון גברה בחוץ על מגדל העמק, לימים מגדל יזרעאל. אחת מהן תשבור איזה נאחס הערב. ומה היה בדרום? פעמיים סדרת גמר הפלייאוף נגררה למשחק שלישי. פעמיים הייתה זו הקבוצה האורחת שסיימה כשידה על העליונה. בעונת 15/16 זו הייתה מכבי רחובות שגברה על אליצור רמלה. בעונת 16/17 זו הייתה אליצור יבנה שגברה על מכבי בת ים.