בתום עוד דרמה - כפ"ס ביתרון

סדרת ההזדמנות האחרונה של פלייאוף הליגה הארצית אמש החלה עם ניצחון דחוק ודרמטי של המארחת - 77:78. המשחק היה הפכפך מאוד ובמהלכו אשדוד גם הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי, אך פספסה הזדמנות לנצח את המשחק בשניות האחרונות.


| safsal

 

אחרי שלא הצליחו לזכות באליפות המחוז שלהן, כפ"ס ואשדוד נפגשו אמש לסדרה נוספת על המקום האחרון בליגה הלאומית. ובהתאם לציפיות, סידרו לנו עוד דרמה במשחק הראשון שכאמור הסתיים בניצחון של השרונים. השרונים אומנם שמטו יתרון דו ספרתי וכבר מצאו את עצמם בפיגור 9, אבל המשחק ההפכפך המשיך לו ממש עד לסיום ולדרמה הקטנה. 

אשדוד הייתה קצת יותר טובה בדקות הראשונות כשהיא קולעת בצבע ומחצי מרחק, אבל כפ"ס איפסה מהר את היד בעיקר מחוץ לקשת. דן בן נון עם השלשה השלישית שלו במשחק קבע יתרון 12:13 מקומי, עומר אל על הראה שגם הוא יודע לקלוע מבחוץ והפך. הרבע המשיך בקצב טוב (ופחות הגנתי) עם לא מעט שלשות משני הצדדים, כולל 2 רצופות של איתאי פדלון ששוב העבירו את היתרון צד (19:21). שלשה לפה וסל באזר לשם, 21:26 מקומי אחרי 10 דקות.

ברבע השני כבר ראינו יותר הגנות, ובין לבין כפ"ס גם הצליחה להגדיל את היתרון שלה ל-25:34. אחרי קצת חילופי סלים וחפירות בצבע הגיע מיני מומנטום נוסף של המארחת: טל חדד ונועם חסון הציגו שניהם מהלכים של חטיפה וסל, והעלו את כפ"ס ליתרון שיא 29:41. פסק זמן של אשדוד עזר לה לעצור את הבריחה, ולמרות שגם היא בעצמה התקשתה בהתקפה היא כן הצליחה לצמצם את הפער עם סלים של חן אחרק ואליאב אוחנון. כפ"ס המשיכה להחטיא וגם השאירה נקודות על הקו, ושלשה של גלעד מלניק סגרה את המחצית ב-40:41 בלבד.

בזמן שהמארחת המשיכה להחטיא, אשדוד פתחה טוב את הרבע השלישי ושוב נטלה את ההובלה. אלמוג זקס קטע את הבצורת וקבע שוויון 45 זמני בלבד, לפני שייבגני חולודוב הוביל 12-3 של האורחים שעלו ליתרון 9. זכאן שוב המומנטום עבר צד, כפ"ס לחצה חזק בהגנה ועם חפירות בצבע בצד השני הצליחה לקזז כל הדרך ל-57:55, כש-שוב היה זה מלניק שקלע מבחוץ וסגר את הרבע ב-60:55 אשדודי.

פ"ס המשיכה עם ההגנה הטובה גם ברבע האחרון והייתה עדיפה גם בריבאונד, ועם נקודות של חדד (שקלע גם מבפנים וגם מבחוץ) הצליחה להפוך את התוצאה ולהוביל 65:67 קצת יותר מ-5 דקות לסיום. בהמשך הגיעו מהלכי 3 נקודות גם של חסון ובן נון שהובילו את כפ"ס ליתרון 6, אבל אוחנון, אחרק וחולודוב דאגו לשמור את אשדוד קרובה מאוד. כדקה וחצי לסיום 76:78 מקומי. אשדוד הצליחה לחטוף כדור, כפ"ס גם אבל איבדה אותו ואנחנו 20 שניות לסיום באותה התוצאה. אחרי פסק זמן אשדוד סחטה עבירה אבל השאירה נקודה קריטית על הקו, ובהתאם לזה גם מיהרה לעשות עבירות שתעצור את השעון. כפ"ס השאירה 2 נקודות על הקו וכ-5 שניות על השעון, זריקה ל-3 של אחרק שוב נכנסה ויצאה והשאירה את הניצחון אצל המארחים.

קלעו לכפ"ס: דן בן נון 18 (6 שלשות), נועם חסון 16, טל חדד 14, איתאי פדלון, אלמוג זקס ודניאל רון 8 כ"א, שגיא זילברשלג ושגיב גורמן 3 כ"א.

קלעו לאשדוד: עומר אל על 18, יבגני חולודוב ואליאב אוחנון 14 כ"א, אלון ספיר 11, חן אחרק 10, גלעד מלניק 8, אופק סייג 2.