ארצית: כפ"ס חוזרת ללאומית

השרונים גברו בבית 74:88 כל מכבי אשדוד, וזכו בכרטיס האחרון אל הליגה הלאומית. הדרומים היו עדיפים בפתיחה, אבל כפ"ס חזרה לעניינים מוקדם הפעם ואחרי יתרון קל בירידה להפסקה הצליחה לברוח במחצית השניה ליתרון דו ספרתי עליו שמרה עד לחגיגות בסיום. (צילום: ענבל שורר רמתי)


| safsal

 

אחרי 5 עונות בליגה הארצית, כפ"ס חוזרת. השרונים הצליחו לנצח הערב בבית את מכבי אשדוד במשחק השלישי והמכריע של סדרת העליה, אחרי שהתעלו התקפית במחצית השניה. המחצית הראשונה הייתה די שקולה וכפכפכה, כשברבע השלישי החלה הבריחה של המארחת - מיתרון 10 בסיומו ליתרון דו ספרתי גבוה שהגיע בשיא ל-18 וכל הדרך אל הניצחון והחגיגות.

 

סיקור המשחק:

המשחק התחיל די מנומנם כששתי הקבוצות לא הכי יעילות בהתקפה. כפ"ס עלתה ליתרון 0:4, אבל אז רשמה כמה דקות של החטאות ואשדוד עם נקודות בצבע של אלון ספיר ושלשות של עומר אל על הפכה ל-12:4. כאן המומנטום שוב עבר לאורחת שניצלה קצת חוסר ריכוז בהגנה של האורחים כדי להחזיר את המשחק לשוויון, ובהמשך עם שלשה שגיא זילברשלג ייצרה לעצמה יתרון קל 14:19. אשדוד המשיכה להתקשות בהתקפה, ונועם חסון עם חטיפה ו-4 אישיות סגר את הרבע ב-16:23 לכפ"ס.

האורחת פתחה מצויין את הרבע השני, חילקה אסיסטים לגבוהים שלה בצבע וקיזזה ל-24:25 בלבד בזמן שכפ"ס מחטיאה מחצי מרחק. בהמשך נקודות מהקו של אל על גם החזירו לאורחים את היתרון, אבל אז הגיע דניאל רון ועם סל מריבאונד התקפה הפך שוב. בדקות האחרונות של הרבע ראינו לחץ הגנתי חזק משני הצדדים. כפ"ס הצליחה במאמץ רב עם לא מעט חפירות למצוא נקודות בצבע ששמרו אותה ביתרון קל בדרך ל-30:35 בירידה להפסקה.

הרבע השלישי נפתח קצבי במיוחד. אשדוד חגגה בצבע בהובלת אוחנון, כפ"ס תפרה עוד כמה שלשות (2 נוספות של זילברשלג) ושמרה על יתרון סביב ה-4-8 הפרש. אמצע רבע שלישי 44:49 ירוק. חילופי הסלים נמשכו גם בחלק השני של הרבע עם אוחנון בצד אחד וזילברשלג, טל חדד ואיתאי פדלון בצד הני. אשדוד במיני מומנטום הצליחה להוריד למינוס 2, אבל סיום הרבע היה של המארחת שעם שלשת באזר של דן בן נון ברחה לראשונה ליתרון דו ספרתי – 54:64 אחרי 3/4 משחק.

רבע אחרון, אשדוד שוב קצת תקועה בהתקפה וכפ"ס מענישה עם 5 אישיות של זילברשלג שמגדיל את הפער ל-17. אשדוד הגבירה לחץ בהגנה ועם קצת נקודות מהקו ומהלך סל ועבירה של אל על הורידה ל-64:73, סל של נועם חסון מריבאונד התקפה קטע סוף סוף את הבצורת המקומית. אחריו הגיעה גם שלשה של רון ועוד חטיפה של גורמן שהוסיף גם שלשה, ומפה לשם 66:83 לכפ"ס כ-3 דקות לסיום. מהלכי 3 נקודות של אוחנון וחן אחרק הצליחו לצמצם קלות אבל אשדוד לא הצליחה להתקרב, וכפ"ס שמרה על הפער וחגגה בסיום עם 74:88.

אשדוד, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני במחוז הדרומי ונפרדה ממאמנה אורי קוקיה רגע לפני הפלייאוף, פספסה הזדמנות נדירה לעלות ללאומית, וכמו יבנה וכפר סבא שכשלו אף הן בשנים האחרונות עד שהגיעו אל הנחלה - תנסה לעמוד במטרה בעונה הבאה.

קלעו לכפ"ס: שגיא זילברשלג 21, טל חדד 18, דניאל רון 14, נועם חסון 13, דן בן נון 9, שגיב גורמן 6, איתאי פדלון 5, אלמוג זקס 2.

קלעו לאשדוד: אליאב אוחנון 24, אלון ספיר 20, עומר אל על 13, חן אחרק 11, יבגני חולודוב 6.