נבחרת הנערות הפסידה לפינלנד

למרות משחק לא רע של הנבחרת ויתרון לפרקים, ישראל פותחת את אליפות אירופה עם הפסד לפינלנד 79:89. הנבחרת הצליחה כבר לחזור מפיגור דו ספרתי כמה פעמים, אבל ברבע האחרון נתקעה בהתקפה והפיניות ברחו. 24 נק' לגל רביב, 17 למעין כהן. (צילום: FIBA)


| safsal

 

נבחרת הנערות פתחה את אליפות אירופה עם הפסד די מאכזב. הנבחרת הציגה משחק די טוב ולא נבהלו מיתרון הגובה הבולט של היריבה, אבל רבע אחרון חלש הוביל בסופו של דבר להפסד. יכולת טובה של הנבחרת מחוץ לקשת (12/30 במשחק) החזירה את הנבחרת מפיגור דו ספרתי ליתרון, אבל במחצית השניה הפיניות שוב היו עדיפות והצליחו לבצע את הבריחה לניצחון. 

 

סיקור המשחק:

הרבע הראשון היה די הפכפך. הנבחרת החלה טוב עם קליעות מבחוץ והגנה טובה בדרך והובילה 14:8 אחרי 3 דקות. כאן הפיניות התעוררו, הראו עליונות בצבע משני הצדדים כשהן מנצלות היטב את יתרון הגובה שלהן, ועם לחץ יעיל בהגנה ונקודות קלות בצבע הפכו את התוצאה. גם פסק זמן ישראלי לא עזר, הנבחרת המשיכה להתקשות בהתקפה ופינלנד הגיעה כבר ליתרון 15:26. מיני מומנטום של הנבחרת לסיום עם נקודות של גל רביב קיזז את הפער, ואחרי 10 דקות 23:28 פינלנד. 

רבע שני והנבחרת ממשיכה להתקשות בהתקפה, כשגם הזריקות היותר פנויות לא נכנסות. פינלנד בנתיים גם לא הרשימה במיוחד אבל כן הגדילה שוב את הפער וגם הגיעה לראשונה - 27:38. כאן שוב קיבלנו שינוי מומנטום. הנבחרת עם כמה דקות טובות של לחץ הגנתי וכמה חטיפות שתורגמו לנקודות של רביב חזרה לעניינים, ובלי ששמנו לב זה רק 34:39. פינלנד אחרי פסק זמן שוב סוגרת צבע ומקשה, אבל גם בעצמה לא ייצרה יותר מידי. אחרי שמאיה אלמליח חטפה כדור וסיימה אותו בצד השני בנקודות הגיעו דקות נהדרות של כהן שתפרה 3 שלשות רצופות והובילה למהפך. בירידה להפסקה 45:44 ישראל.

הרבע השלישי כבר היה יותר שקול עם חילופי סלים ולרוב יתרון קל לפה או לשם. הנבחרת למרות חיסרון הגובה עשתה עבודה לא רעה בסגירה לריבאונד ובצבע, ו-7 נקודות של אלמליח העלו אותה ליתרון 52:49. כאן הנבחרת שוב נתקעה בהתקפה, פינלנד חגגה בצבע והשלימה ריצת 0-10 שהחזירה אותה ליתרון. הפיניות כבר עלו לפלוס 9, לפני שסל של נועה מגד ועוד שלשה של אמליח קיזזו ל-59:63 בכניסה לרבע המכריע.

ישראל לא נכנסה טוב לרבע הרביעי, הפיניות רצו 0-7 תוך דקה וחצי ושוב עלו ליתרון דו ספרתי. נטע מישר קטעה את הבצורת הישראלית, אבל לא זה לא עזר לנבחרת להתעורר. פינלנד המשיכה לייצר בצבע וכבר התקרב ליתרון של 20 הפרש - 62:80. אורן עם שלשה ואסיסט למאי בייקו עזרה לנבחר שוב לחזור לעניינים ורביב הוסיפה חדירה לסל שהורידה ל-73:82, אבל זה הכי קרוב שהנבחרת הגיעה. כמה דקות של חילופי סלים כשהנבחרת נלחמת על כל כדור השאירו את הפיניות במרחק ביטחון, כשהזמן הלך ואזל. בסיום 79:89 פינלנד.

קלעו לישראל: גל רביב 24 (9 אס', 5 רב', 10/12 מהקו), מעיין כהן 17 (4/7 ל-3), מאיה אלמליח 12 (5/10 מהשדה), איילה אורן 10 (6 רב', 4 אס'), נטע מיישר 5, מאי בייקו 4 (9 ריב'), עמית אריאלי 3, נועה מגד ונעמי כהן מינץ 2 כ"א.