מקום רביעי לנערות

נבחרת הנערות מסיימת את אליפות אירופה בלי מקום על הפודיום, אבל עם הרבה כבוד ובמקום הרביעי אחרי הפסד לסרביה 56-72. המחצית הראשונה הייתה שקולה ולרוב ביתרון ישראלי, אבל בשניה הסרביות הצליחו לברוח ושמרו על יתרון סביב הדו ספרתי עד לסיום. (צילום: FIBA)


| safsal

 

מדליה אין, המון כבוד יש. גאים בכן נבחרת הנערות. 

ישראל סיימה היום את אליפות אירופה מבחינתה כנראה בטעם קצת חמוץ אחרי ההפסד לסרביה, כשברוב המשחק נראה היה שישראל לא נופלת ממנה ואף עדיפה עליה. ישראל הובילה כמעט לאורך כל המחצית הראשונה ואפילו פלירטטה עם הדו ספרתי, אבל במחצית השניה הסרביות היו עדיפות והן אלו שסיימו עם המקום השלישי. ההגנה הטובה שאפיינה את נבחרת לאורך הנצחונות בטורניר וגם במחצית הראשונה של המשחק האחרון הייתה פחות בעניינים במחצית השניה הערב, הסרביות עשו את שלהן ומרגע שאיפסו את היד הן כאמור הצליחו להשתלט על הענייים ולברוח לניצחון.

 

סיקור המשחק:

ישראל עשתה עבודה לא רעה בהגנה בדקות הראשונות והצליחה להקשות על סרביה בצבע, כשהיריבה קלעה 2 דקות ב-3 הדקות הראשונות. סרביה גם לחצה חזק, אבל ישראל קיבלה יכולת התקפית טובה בפתיחה מהטריו המוביל שלה – מעין כהן, איילה אורן וגל רביב, שהובילו אותה ליתרון 10:4. סרביה עשתה קולות של התעוררות וצמצמה למינוס נקודה, אבל 5 נוספות של רביב העלו את הנבחרת חזרה ל-15:9. סל לפה ושלשה של לי טייכמן לשם, 17:11 ישראל אחרי 10 דקות.  

נטע מישר פתחה את הרבע השני עם שלשה והעלתה את ישראל ליתרון שיא, אבל גם הסרביות קלעו מבחוץ והחלו אט אט לצמצם את הפער. ישראל קצת התקשתה בדקות הבאות וההפרש ירד ל-23:20, אבל רביב בעוד סל אתלטי וכהן בשלשה דאגו להגדיל בחזרה. הנבחרת שוב הציגה כמה דקות מצויינות בהתקפה עם חטיפות רק שהפעם לא ידעה להעניש עליהן, והמשחק המשיך בסקור יחסית נמוך. רגע לפני הבאזר שלשה סרבית קבעה שוויון 28 בתום המחצית הראשונה.

הסרביות פתחו את המחצית השניה ללא החטאה ותוך דקה וקצת רצו 0-8. גם אחרי פסק זמן ישראל התקשתה מול הלחץ הסרבי וכבר מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי, לפני ש-שלשה של מאי בייקו קטעה את הבצורת. רביב הוסיפה גם היא שלשה וצמצמה ל-34:40, אבל המומנטום המשיך עם סרביה שניצלה חוסר ריכוז הגנתי של ישראל בצבע כדי להמשיך ולייצר בקלות. אחרי איבוד נוסף שהפך לסל במתפרצת סרביה עלתה ליתרון 37:48, רביב וטייכמן במהלכים שכללו חטיפות וסלים צמצמו - 41:50 בכניסה לרבע המכריע.

לרבע האחרון הנבחרת עלתה הרבה יותר מאופסת בהתקפה ועם 5 אישיות של כהן הצליחה לצמצם למינוס 6, אבל הסרביות עם מטווח שלשות ברחו חזרה כל הדרך ליתרון שיא - 51:69, 4 דקות לסיום. סל חשוב של טייכמן ושלשה ל-4 של אורן שוב צמצמו קלות, אבל יותר מזה הנבחרת לא הצליחה להתקרב. הזמן הלך ונגמר כשהיתרון של סרביה נשאר דו ספרתי, ובסיום 56:72 לסרביה. 

קלעו לישראל: גל רביב 16, מעין כהן 12, איילה אורן 9 (5 רב'), מאי בייקו 7 (7 רב'), לי טייכמן 6 (6 רב', 3 חט'), מאיה אלמליח ונטע מישר 2 כ"א.