יום מוצלח לנבחרות הצעירות

נבחרת הקדטים התאוששה מההפסד לסרביה, ועלתה למשחק הדירוג 5-6 אחרי ניצחון 78-72 על נבחרת לטביה. קצת יותר מאוחר נבחרת הקדטיות פתחה את אליפות אירופה שלה עם ניצחון קל 63-38 על נבחרת יוון. (צילום: FIBA)


| safsal

 

2 נצחונות רשמו היום נבחרות ישראל הצעירות באליפויות אירופה. הראשונה לפתוח את היום בצורה מוצלחת היא נבחרת הקדטים, שגברה 78-72 על נבחרת לטביה, ותסיים מחר את האליפות במשחק על מקומות 5-6 מול איטליה אותה כבר ניצחה בשלב הבתים. ישראל הובילה לאורך כל המשחק, ועם רבע שני חזק של 26 נקודות גם ברחה ליתרון של מעל 20 הפרש ונראה היה שהסיפור יגמר מוקדם. אבל הלטבים לא ויתרו, הצליחו אט אט לקזז את הפער כל הדרך עד למינוס 4 בלבד, אבל לא יותר מזה. סלים חשובים בסיום של הנבחרת עזרו לה לשמור על יתרון קל בדרך כאמור לניצחון.

קלעו לישראל: אמיתי עזריאל 19 (6 רב', 8 אס', 3 חט'), אביב ארונוב 12 (6 רב', 5 אס'), יפתח שלמון ואורן טרושקין 10 כ"א, דיויד מויסיס 9 (10 ריב'), ליאור הרשקו (8 ריב') ואילי אגמי 5, שחר דרורי 4, ארי עמיאל 3, כרם אשכנזי 1.

 

בהמשך הערב נבחרת הקדטיות עלתה למשחקה הראשון באליפות אירופה U16 מול נבחרת יוון, 63-38. גם כאן ישראל היא זאת שהובילה לאורך כל המשחק, רק שהפעם לא ראינו קאמבק של היריבה. ישראל אומנם לא הציגה משחק גדול במיוחד מבחינה התקפית אבל כן שמרה על אחוז גבוה מהעונשין ועם הגנה טובה הצליחה להשאיר את היווניות על 35 נקודות בלבד לאורך המשחק. הנבחרת הובילה ביתרון דו ספרתי מהרבע השני ומהשלישי כבר תיחזקה הפרש מבטיח של מעל 20 הפרש עליו היא שמרה עד לסיום. מחר בערב הקדטיות ישחקו מול הונגריה שחטפה היום בראש מצרפת.

קלעו לישראל: מאיה זילברשלג 18 (7 רב'), מיקה ינאי 15 (6 רב'), תמר כרמי 10 (8 רב'), סביון קמר 6, מיקה בנימין ורותם שטיקלרו (4 אס') 4 כ"א, מיקה קניץ (3 חט'), אור גדות ואגם ידין 2 כ"א.