טבריה, נצר סרני ומא"מ חזרו לארצית

3 מתוך 4 הקבוצות שהיו אמורות לרדת העונה לליגה א' נשארו בסופו של דבר בליגה הארצית, והליגה עצמה גדלה מ-28 ל-31 קבוצות בעונה הקרובה. המהלך הגיע בעקבות בקשות של הקבוצות הנ"ל ולאחר אישור של וועדה מהאיגוד שבחנה כל מקרה לגופו.


| safsal

 

לפני כמה ימים פורסם חוזר רשמי של איגוד הכדורסל על שיבוץ הקבוצות לליגות השונות. בשיבוצים למחוזות צפון ודרום בארצית נמצאו כמה קבוצות שלא ציפינו למצוא שם העונה, לאור העובדה שהן סיימו במקומות האחרונים שהיו אמורים להחזיר כל אחת מהן לליגה א'. מדובר בהפועל ע. הירדן טבריה מהמחוז הצפוני, שסיימה במקום הלפני אחרון, ובהפועל 'אריק' נצר סרני והפועל מא"מ במחוז הדרומי, שסיימו במקומות האחרונים. אז מה עומד מאחורי החזרה שלהן והגדלה של הליגה?

מלחמת חרבות ברזל והמצב הלא קל שנוצר בארץ הביאו איתם הקפאה של היורדות ברחבי ליגות הנוער השונות, אבל לא בליגות הבוגרים, כשרק לאחרונה ראינו כיצד לא צלח הנסיון האחרון של הפועל אילת לבטל את הגזירה שלה לרדת מליגת העל לליגה הלאומית. יחד עם זאת, באיגוד הוקמה וועדה לבדיקה של מקרים פרטניים ומספר קבוצות שפנו בבקשה להקפיא את הירידה שלהן גם קיבלו את האישור המיוחל לכך. 

מאיגוד הכדורסל נמסר כי: "לאור המצב הביטחוני במדינה וההבנה כי קיים קושי רב בקיום פעילות סדירה בעונת המשחקים, החליטה הנהלת איגוד הכדורסל בדצמבר האחרון לסייע לקבוצות שלא משחקות בשתי הליגות הראשונות. בשל כך, הנהלת איגוד הכדורסל הסמיכה וועדה שקבעה מספר קריטריונים ועל פיהן היא בוחנת את בקשות הקבוצות. חלק מהבקשות שהוגשו אושרו על ידי הוועדה לאחר הצגת אסמכתאות."

לפחות 2 מהקבוצות הנ"ל הגישו את הבקשה המיוחדת בעקבות גיוסם של השחקנים בצו 8, וחסרונם במשחקים לאורך העונה. "היה לנו תקופות שהיינו 6-7 שחקנים באימונים כי כולם היו בצבא." אומר המנהל המקצועי של אחת מהן. "פנינו לאיגוד, שלחנו מכתבים, הבאנו הוכחות - צווי 8 של כל השחקנים שלנו שלא היו עקב המלחמה." גם בקבוצה השניה דיברו על מצב דומה של שחקנים - מילואימניקים שחלקם נעדרו בין חודשיים לשישה חודשים, וגם שחקנים שהם חיילים בסדיר נעדרו יותר מהרגיל מה שהקשה על קיום האימונים.