חיפה הרשימה, אשדוד הביסה

ליגת העל לנשים יצאה לדרך עם כמה תוצאות צפויות, כמו הניצחון של אשדוד ורמלה על כפ"ס ופ"ת, אבל גם עם כמה תוצאות מעניינות. מכבי חיפה ניצחה בבית את חולון שציפתה לפתוח ברגל ימין, רמה"ש עם רבע אחרון קטלני ניצחה בחוץ את ראשל"צ וניצחון גם לירושלים על ר"ג.


| safsal

 

תוצאות המחזור ה-1:

הפועל ראשל"צ - א.ס. רמה"ש 89:78
הפועל כפ"ס - מכבי בנות אשדוד 103:79
מכבי חיפה - אליצור חולון 72:85
הפועל לב ירושלים- מכבי עירוני ר"ג 57:63
אליצור רמלה - בנות 'בני' פ"ת 54:106

 

הנקודות המרכזיות:

קודם כל, איזה כיף שהליגה יצאה לדרך. בימים ממש לא קלים אלו, כיף שיש איזשהי הסחת דעת ומשהו לעקוב אחריו ולראות. נכון שיש לנו פה באתר (ולא רק לנו) לא מעט ביקורת של המנהלת והליגה, אבל בשורה התחתונה אנחנו שמחים לראות שהליגה יצאה לפועל במועד ופרט לענייני קהל ופקע"ר בחיפה - גם בלי ענייני הגבלות ודברים אחרים שלא קשורים לכדורסל. 

ועכשיו לתכלס. התוצאה המעניינת של המחזור הגיעה מהצפון, שם מכבי חיפה גברה בבית על אליצור חולון שלפחות על פי הבניה בקיץ שואפת רחוק העונה. לפני פחות בשבועיים גם נראה היה שהיא תהיה שם אחרי שהציגה יופי של משחק ולא הייתה רחוקה מלנצח את רמלה בגביע אתנה, אבל במשחק אמש היא לא הצליחה לשחזר את אותה יכולת. חיפה על כל צרותיה, פציעותיה, אזעקותיה והחלפות זרותיה הגיע למשחק עם סגל קצר במיוחד אבל ידעה להתעלות עם ערב קליעה די מוצלח כולל 50% מחוץ לקשת.

בניגוד לחולון, חיפה שמרה על יציבות והצליחה לברוח ברבע השני ליתרון קל שברבע השלישי גם התקרב ל-20 הפרש ודי הכריע את ההתמודדות. 6 שחקניות בחיפה סיימו את המשחק בדאבל פיגרס. נחמד היה לראות שמיקה ביתן (הצעירה) ונור כיוף (הקצת פחות צעירה) הצליחו לעמוד במשימה שהוטלה עליהן הקיץ, וזה להיות הישראליות המובילות של חיפה לצד טיה פרסלי. נקווה שימשיכו ככה. בחולון פרט לאשלי אווסו שהפציצה, צמד הזרות הנוסף לא היה בעניינים כשקלארק בקושי לקחה זריקות בהתקפה ו-וילקינסון לקחה הרבה והחטיאה כמעט את כולן. במשחקי הטרום עונה הן היו יותר יעילות, ולטובת חולון כדאי שהן יתאפסו ויחזרו לעניינים בהקדם.

הקאמבק המרשים של הערב הגיע מראשל"צ, כשרמה"ש חזרה מפיגור דו ספרתי לניצחון עם רבע אחרון קטלני של 27-9 (!). ראשל"צ הובילה במשך 36 דקות בערך במשחק הזה, הגיע ל-16 הפרש בשיא,  אבל לא קלעה ולו נקודה אחת בודדת ב-5 הדקות האחרונות של המשחק. בדקות האלו המארחת  החטיאה פעם אחר פעם מחוץ לקשת וייצרה לא פחות מ-7 איבודים (מתוך 10 בכל הרבע האחרון). רמה"ש ניצלה זאת היטב ולמרות שגם היא לא הפציצה באחוזים, כן קיזזה את הפער בעקביות עד שכאמור הפכה את התוצאה ושמרה על ההובלה עד לסיום.

סטפני וואטס. הובילה את מה"ש בקאמבק גדול (צילום: מנהלת ליגת העל)

 

עוד מרחבי הליגה:

הערב החגיגי של הפועל כפ"ס עם הופעת הבכורה שלה בליגת העל אצלה בבית הסתיים באופן לא מפתיע עם הפסד בהפרש דו ספרתי גבוה מול אשדוד. האורחת מהדרום הייתה עדיפה וגם במחצית הראשונה כשזה לא בדיוק התבטא בתוצאה, נראה היה שהמשחק של אשדוד יותר טוב. כפ"ס פתחה טוב והצליחה לייצר נקודות בקצב גבוה במחצית הראשונה, וגם הצליחה להקשות פה ושם על אשדוד בהתקפה. אבל מהמחצית השניה הבדלי הרמות כבר הורגשו באופן ברור, וכפ"ס התקשתה לעמוד בקצב וראו את זה עליה בעיקר בהגנה. כפ"ס נלחמת ויש לה גם יכולות כמו שתראו למטה, אבל מול קבוצה כמו אשדוד זה לא מספיק. 

ולגבי אשדוד עצמה - היא פשוט קבוצה שכיף לראות, ומעניין עד לאן היא תגיע העונה. קבוצה שמניעה כדור ומפרגנת בצורה כל כך חכמה ויעילה בצבע, דבר שמתסכל מאוד את ההגנות שמולה. היא גם נראית כמו קבוצת קליעה טובה ולא רק כשמדובר על הזריקות הנוחות מתחת לסל, אלא גם מבחוץ - 13/27 מול כפ"ס. דור סהר ומאי רווח לא סתם מהשחקניות האהובות ברחבי הליגה, שתיהן שחקניות נהדרות עם יכולות אחד על אחד, יכולות חדירה ומסירה וגם משחקות עם הרבה ביטחון, וסוחפות איתן את שאר הקבוצה. שתיהן סיימו את המשחק עם שיאי קריירה דו ספרתיים באסיסטים.  

רמלה האלופה ממשיכה בפתיחת העונה החלקה שלה, ואחרי העפלה לגמר גביע אתנה, רשמה ניצחון חד צדדי שלישי ב-4 משחקים. רמלה פשוט קולעת בקצב מטורף ופ"ת הצליחה איכשהו להישאר בתמונה ברבע הראשון, אבל לא יותר מזה. מהרבע השני רמלה כבר החלה לברוח לדו ספרתי ולא עצרה לרגע כשהיא מסיימת את הערב עם כמעט 62% ל-2. פ"ת עצמה התקשתה מאוד בהתקפה ורשמה אחוזים נמוכים, וגם נאלצה להסתדר בשלב מוקדם מאוד של המשחק בלי נועה זליבנסקי. לפחות היא ניצלה את הפער הגדול כדי לחלק דקות לשחקניות הספסל.

הסגנית הפועל לב ירושלים עבדה יותר קשה בדרך לניצחון ביתי על ר"ג, בתום משחק יחסית שקול ודי הפכפך. ר"ג הובילה לאורך מרבית המשחק, אבל לא מצאה את עצמה בהתקפה בדקות האחרונות של המשחק וראתה איך ירושלים רצה 2-12 בדרך לניצחון. שתי הקבוצות לא הציגו משחק גדול במיוחד עם קצב קליעה בינוני ואחוזים סבירים, כשירושלים אפילו רשמה רבע של 4 נקודות בלבד כשלמזלה היא לא נענשה על כך יותר מידי כשר"ג קלעה מנגד 13. 

 

המספרים:

אל תתנו לגובה להטעות אתכם - סיירה דילארד אולי נראית קטנה יחסית לשאר השחקניות של הפרקט, אבל יש לה יכולות גבוהות מאוד בצבע גם בקליעה מחצי מרחק וגם בחדירה לצבע. אמש היא הייתה אחת מנקודות האור בכפ"ס עם 7/10 ל-2 בדרך ל-29 נקודות, לצד 9/11 מרשים מהקו וגם 6 אסיסטים. מי שעוד רשמה משחק טוב בכפ"ס היא ענבר לברון שחזרה לליגת העל וסיימה עם דאבל דאבל - 11 נק' (4/6 מהשדה), 11 רב' וגם 5 אס'.

באשדוד כמו שרשום למעלה הצמד רווח את סהר הציג עוד משחק מצויין. הראשונה סיימה עם 21 נקודות באחוזים מצויינים (7/11 מהשדה, 6/8 מהקו) ולא הייתה רחוקה מטריפל - דאבל עם 7 רב' ו-11 אס', השניה עם 14 נק', 12 אס', 5 רב' ו-5 חט'. אביגיל מאיירס הפציצה 6/9 מחוץ לקשת בדרך ל-27 נקודות, מה שקצת ישכיח לה את ה-3/8 החלש ל-2. 

בחיפה כאמור משחק טוב למיקה ביתן  - 13 נק' (5/7 מהשדה), 6 רב', 4 אס'. נור כיוף עם 14 ו-5 אס', אמליה רמביסווסקה הובילה עם 19 וטיה פרסלי הוסיפה 15 משלה. כמו דילארד, גם אשלי אווסו סיימה את הערב בראש טבלת מלכת הסלים עם 29 נקודות באחוזים טובים (7/12 ל-2, 4/7 ל-3) והיא ממשיכה את היכולת הטובה שלה מטרום העונה. צמד הזרות הנוסף של חולון כאמור היה חלש ותרם ביחד רק 10 נקודות עם כמה החטאות שלא נדע. דניאל קארש ממשיכה להוביל את הקבוצה כשגם היא במשחק טוב של 17 נקודות (6/11 מהשדה, 6 אס'), ואיילה אורן במשחק הבכורה שלה בליגת העל תרמה 11. 

רגע רגע, יש לנו גם את סטפני וואטס שמצטרפת לפסגת הקלעיות, כשגם היא אחראית ל-29 נקודות אמש. היא עשתה זאת עם 8/13 ל-2. אלישיה גנ'קינס במשחק חזק עם 21 נקודות (9/14 ל-2) ו-15 רב', אוליסיה מאלשנקו עם 16. יערה יצחקי מסרה 7 אסיסטים. את ראשל"צ הובילה עדן ציפל עם 23, קרוליין ליטלפייד 18 (5 רב', 7 אס') ודוריאן דהן סוויץ' עם 14.

שיר תירוש השוותה את שיא הקריירה שלה באסיסטים (שנקבע בעונה שעברה) - 13. עוד בירושלים אריקה דייונפורט הייתה אחראית הערב ל-19 כדורים חוזרים לצד 15 נקודות, הודיה קבדה גם היא עם 15. את ר"ג הובילה גילי אייזנר עם 12 נקודות (6 אס'), 11 לאליס חתוקאי. 3 ריבאונד התקפה בלבד לר"ג, לעומת 15 לירושלים שלא ממש ניצלה אותם וייצרה מהם רק 6 נקודות.

רמלה סיימה את המשחק עם 11 איבודים בלבד (לעומת 21 של פ"ת). ג'ני סימס שהצטיינה בכל משחקי הטרום עונה המשיכה ביכולת הנהדרת ובאופן לא מפתיע שוב הייתה קרובה מאוד לטריפל דאבל - 21 נק' (7/10 ל-2), 16 רב', 7 אס'. 19 נקודות לאלכסיס פרינס ו-16 לעדן רוטברג, שתיהן הוסיפו 4 אס'. אופיר לביא שקלעה 11 נקודות במשחק (5 אס') עשתה זאת עם החטאה בודדת לאורך הערב.