האם צפת בדרך לפירוק?

סערה בעיר הצפונית פחות משבוע לפתיחת העונה בליגה הלאומית. על פי גורמים בקבוצה ובעיר, הקבוצה לא תקבל את התקציבים שהייתה אמורה לקבל מהעיריה כשראש העיר הודיע היום על פירוק הקבוצה אחרי 13 שנות פעילות. לצפת יש עד יום ראשון למצוא פתרון.


| safsal

 

פחות משבוע נשאר לנו לתחילת העונה בליגה הלאומית לגברים, והאם אנחנו הולכים לרדת ל-13 קבוצות? העיר צפת שחווה גם ככה ימים לא קלים בגלל המצב בארץ נמצאת בסערה, ועל פי גורמים בקבוצה ובעיר נראה שהיא בדרך לפירוק. העניין על הפרק הוא כלכלי - לכאורה ולפי הדיווחים העיריה לא העבירה את התקציבים המובטחים לקבוצה, ראש העיר אמר בעצמו כי הקבוצה תלך לפירוק, וכתוצאה מכך צפת לא הפקידה את הערבויות הנדרשות באיגוד ובבקרה התקציבית על מנת לפתוח את העונה.

עניין התמיכה בקבוצת הכדורסל ובספורט בכלל בעיר עלה אמש (שלישי) בישיבת המועצה של צפת. יש לציין כי החל מחודש מרץ האחרון לצפת יש ראש עיר חדש, יוסי קקון, שהחליף בתפקיד את שוקי אוחנה שהיה תומך של הקבוצה. לאחרונה מחזיק תיק הספורט בעיר התפטר מהקואליציה, ולפי הדיווחים ראש העיר בעצמו הודיע על כך שלא תהיה תמיכה. מאחורי הקלעים נעשים נסיונות נוספים להשיג את התקציב הנדרש כדי לפתוח את העונה, אבל נראה שראשי המועדון אינם אופטימיים. בנתיים על פי דיווחים הקבוצה לא שילמה משכורות, אין אימונים ושני הזרים כלל לא לקחו חלק משחק האימון האחרון. הקבוצה קיבלה הארכה לסדר את העניינים עד יום ראשון הקרוב.

מ.ס. צפת דניאל הוקמה לפני 13 שנים על ידי ברוך מזרחי, שהעלה אמש (שלישי) וידאו בו הוא נסער וברגשות קשים על המצב אליו הגיעה הקבוצה - ואמר בין היתר כי ראש העיר פירק את מפעל חייו. לפני כשנה וחצי צפת חגגה העפלה היסטורית אל הליגה הלאומית. העונה האחרונה הייתה לא קלה, אבל צפת הצליחה לרשום נצחונות יפים, לסחוף אחריה קהל אוהדים לא קטן במשחקי הבית ובסופו של דבר גם הצליחה להישאר בליגה. הקבוצה כבר סגרה סגל לקראת העונה הקרובה, קיימה משחקי אימון בהם נראו לא רק למרות התקציב הנמוך, ואפילו ירדה לכמה ימים לאילת - ועכשיו כאמור גורלה לא ברור. 

ואם אכן נאלץ להיפרד העונה מצפת, מה זה אומר לגבי הליגה הלאומית? גם לזה כרגע אין תשובות. במנהלת הליגה מודעים לעניין אבל עדיין אין החלטות או הודעות כלשהן. אם העונה לא הייתה נפתחת בשבוע הבא היה יותר קל לפתוח את המקום לאחת היורדות לליגה הארצית (מעלה אדומים או חיפה), אבל בשלב כזה נראה שזה מהלך בלתי אפשרי למי מהשתיים גם אם הן ממש ירצו בכך.