אשדוד זכתה בגביע אתנה

מכבי בנות אשדוד הביסה 83:58 את אליצור רמלה, וזכתה בטורניר טרום העונה של ליגת העל לנשים. רמלה שהגיעה למשחק השלישי שלה תוך פחות משבוע נראתה באופן לא מפתיע רחוק מהיכולת שלה, ואשדוד ניצלה זאת כדי לשלוט במשחק ולהוביל ברוב הדקות בהפרש דו ספרתי גבוה. (צילום: מנהלת ליגת העל)


| safsal

 

על הנייר זה היה אמור להיות מפגש צמרת, אולי אפילו סוג של הצהרת כוונות למי מהקבוצות שתנצח ותזכה בטורניר ההכנה. בפועל קיבלנו את רמלה במשחק השלישי שלה תוך פחות מ-6 ימים ואחרי טיסה (והיא אפילו הצטיידה בטרולי כאות מחאה), ואפשר היה לראות שהיא לא בשיאה. כתוצאה מכך - קיבלנו משחק חד צדדי שהתנהל ברובו ביתרון דו ספרתי גבוה (25 בשיא) לזכות אשדוד, שסיימה עם הגביע. כבר ברבע הראשון אשדוד ברחה לדו ספרתי, הגיעה ברבע השני לפלוס 19, ולמרות שרמלה עשתה קולות של חזרה לעניינים ברבע השני (41:30 בהפסקה), במחצית השניה הדרומיות שוב השתלטו על המשחק ושמרו על יתרון סביב ה-20 הפרש עד לסיום.

המנהלת כבר הראתה סוג של התחשבות ברמלה עם הקדמת משחק הליגה שלה ליום ראשון, אבל אז גזרה עליה לשחק קצת יותר מ-24 שעות אחרי שחזרה לארץ. זה האירוע הראשון תחת ה"הנהלה החדשה" של מנהלת הליגה ואם נמדוד לפיו - אין הרבה שינוי, מה שיהיה עודנו. זוכרים את אותו משחק חמישי על האליפות שנלקח מאשדוד ושוחק בחיפה כדי לעמוד בלו"ז? אז הנה רמלה שהקריבה המון בשביל שלליגה הישראלית תהיה נציגות במפעלים האירופאים מקבלת בתמורה זילזול ומונעים ממנה להתחרות באופן שווה והגון על התארים בישראל. אליצור רמלה הביאה הרבה כבוד השבוע על אירופה עם ניצחון מרשים בתקופה בה כל תחרות עם דגל ישראל לצידה היא סיבה לגאווה.

לא מעניין שרמלה הגיעה אחרי טיסה ארוכה, בלי מנוחה, בלי אימונים, ישירות למשחק - ליטרלי עם המזוודות - וככה זה גם היה נראה. מזל שלפחות לא היו פציעות. גם לטקס המדליות שחקניות רמלה עלו עם המזוודות, עוד אקט קטן של מחאה שאולי נראה משעשע ומתוחכם מהצד, אבל קרוב לודאי שמחביא בתוכו הרבה כעס ואכזבה. נראה שהמנהלת העדיפה שיהיה ארוע, שיהיו לחיצות ידיים וכיבוד. ולא משנה שעל המגרש היה 20 הפרש, העיקר שהיה שידור בערוץ הספורט. 

רמלה והמזוודות (צילום: אליצור רמלה)

 

רוצים לדבר קצת על כדורסל? אז רמלה כאמור הייתה רחוקה מלהציג את היכולת הרגילה שלה. עד כה במשחקים הרישמיים של העונה היא נראתה טוב מאוד בהתקפה וסיימה משחקים בסקור גבוה, אך היום קלעה רק 58 נקודות באחוזים בינוניים (40.5% ל-2, 4/26 ל-3) ואיבדה לא פחות מ-22 כדורים. כן היו לה דקות טובות של יעילות ומומנטום, וכן היה לה את ג'ני סימס עם פעולות טובות ויעילות ו-18 נקודות, אבל גם 8 איבודים ולא מעט פעמים שהלכה ראש בקיר ולא יכלה להגנה של אשדוד. גם ראינו אותה מסרבת לוותר ומנסה להמשיך ולשחק גם בהפרשים הגבוהים, ופה ושם כאמור הצליחה לצמצם את הפער. אבל התוצאה ידועה.

ומהצד השני, צריך לתת גם את הכבוד לאשדוד שידעה לקחת מה שאיפשרו לה וניצחה את המשחק ביכולת טובה. אשדוד הראתה לנו שוב שהיא קבוצה יעילה, קבוצה שיודעת לרוץ ולמסור וגם לקלוע בקצב טוב, כשהיא מענישה שוב ושוב על כל חטיפה ואיבוד של היריבה שלה. אשדוד ייצרה 15 נקודות במתפרצות ו-25 נקודות מאיבודים, קלעה 10 שלשות וחילקה 24 אסיסטים. דור סער שוב הובילה את ההתקפה של אשדוד עם דאבל דאבל (14 נק', 11 אס'), קסניה מלאשקה הייתה אחראית שלשות ראשית הפעם (4/6) בדרך ל-22 נקודות.

קלעו לרמלה: ג'ני סימס 18 (11 רב', 4 אס'), אלכסיס פרינס 16 (11 רב', 3 חט'), בויאנה קובסביץ 7 (5 רב'), עדן רוטברג 6, צליל וטורי 5, טל לב 3, ירין מרזק 2, פטרישיה בורה 1. 

קלעו לאשדוד: קסניה מלאשקה 22 (8 רב', 4/6 ל-3), סטאשה קארי 16 (10 רב'), דור סער 14 (11 אס', 4 חט'), אבי מאיירס 13 (7 רב', 4 אס', 5 חט'), דני מקניל 8 (5 רב'), מאי רווח 7 (5 רב', 5 אס'), מאיה שרביט 3.