ארצית: הצהרת כוונות במכבי חיפה

הקבוצה שנשארה העונה מהלאומית התחילה את הקיץ מוקדם ועם רכש מרשים שמסמן לאן פניה העונה. חיפה צירפה את עזמי אבו אחמד ואנטון שוטבין שזכו העונה באליפות עם מגדל יזרעאל, ואת רם זקס שחקן חמישיית העונה מגלבוע ברוש.


| safsal

 

מכבי חיפה שנשרה העונה מהלאומית לליגה הארצית שמה את האכזבה בצד, וכבר התחילה לעבוד במרץ על העונה הבאה עם מטרה ברורה - חזרה למעלה. בתור התחלה הקבוצה מהכרמל צירפה לשורותיה 3 שחקנים מהבולטים של הליגה הארצית בשנים האחרונות, שניים מהם מחמישיית העונה ועוד אחד שזכה באליפות. כמו שפורסם כבר בעבר, מי שיעמוד על הקווים בחיפה הוא בני כץ שאימן את הקבוצה בחצי העונה האחרונה.

נתחיל ממי שעשה את שני הדברים, והוא הסנטר אנטון שוטבין (35, 2.06). לשוטבין יש היסטוריה ארוכה של משחק בליגת העל, כולל זכיה באליפות עם מכבי חיפה, והוא שיחק גם בליגות השונות באירופה. בקיץ שעבר ירד לראשונה לליגה הארצית וכאמור זכה באליפות עם מגדל העמק יזרעאל, והיה די בלתי ניתן לעצירה בצבע. לצד 17.8 נקודות למשחק (רביעי בליגה) הראה גם יכולות מסירה והגנה טובה, וכאמור נבחר לחמישיית העונה של המחזור כשהוא היה מאוד קרוב גם לסיים כשחקן העונה. 

חברו לזכיה באליפות עם מגדל יזרעאל שגם מצטרף לחיפה הוא הגארד עזמי אבו אחמד (28, 1.88), שנבחר אשתקד לחמישיית העונה. אבו אחמד היה אחד השחקנים המובילים בארצית בשנים האחרונות, שיחק גם במגידו, חדרה וקדנציה נוספת במגדל העמק אז הגיע עם הקבוצה לגמר הפלייאוף. בסוף העשור הקודם היה לתקופה גם בליגה הלאומית עם הפועל עפולה אבל לא זכה ליותר מידי קרדיט. העונה בארצית קלע 14.4 נקודות למשחק. 

אחרון חביב לבנתיים הוא הגארד הורסטילי רם זקס (26, 1.94) שגם הוא היה העונה בחמישיית המחוז הצפוני והגיע עם גלבוע ברוש לחצי גמר הפלייאוף. זקס גם הוא נחשב בשנים האחרונות לאחד השחקנים הטובים בליגה. בשנתיים האחרונות בגלבוע העפיל גם לגמר הפלייאוף, ולפני זה בשנתיים שלו בצפת נבחר לחמישיית העונה ולאחר מכן גם זכה באליפות עם הקבוצה. מבחינת מספרים תרם העונה 15.6 נקודות למשחק. גם הוא שיחק תקופה בליגה הלאומית עם קרית אתא.